Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke energydrinks zijn er allemaal? We gaan binnenkort op schoolkamp en willen de energydrinks verbieden. Kinderen van 10 t/m 12 jaar.?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Heel goed dat jullie de energiedrankjes willen verbieden, naar mijn idee zou er een leeftijdsgrens voor de verkoop van deze drank mogen komen. Er bestaan er inmiddels een heleboel (eigenlijk te veel om op te noemen). Ik zou een brief uit laten gaan naar de ouders waarin vermeldt staat dat drankjes waarin taurine en coffeine verwerkt zit, niet meegenomen mogen worden tijdens het schoolkamp. Sportdrankjes (zoals AA-drank) worden nogal eens verward met energiedrankjes, maar hebben een andere werking. De isotone drank is er namelijk voor gemaakt om het vochtherstel te reguleren na inspanning, het geeft geen energie.
De vogende site geeft meer informatie over energiedrank;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Energiedrank
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk dat de naam energy-drink de lading voldoende dekt voor een totaal-verbod. Iedere supermarkt heeft namelijk zijn eigen merk, en die allemaal verzamelen e opnoemen kan natuurlijk wel, maar zal weinig toevoegen. Ik heb zelfs het idee dat er inmiddels meer merken energy zijn dan merken cola ! En sinds de energy-drankjes-rage is de blikvervuiling op straat ook vele malen erger geworden. Een verbod op die rotzooi lijkt me een uitstekend plan, niet alleen voor kinderen van die leeftijd trouwens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het makkelijkst is energydrink verbieden. Als je het helemaal wil voorkomen: Verbieden om eigen drinken mee te nemen, zorgt de school voor.

Voorbeelden van energydrink: Bullit, Red Bul, alles wat naar kauwgomballen ruikt. Sorry, er zijn zoveel merken, die kan je niet allemaal verbieden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Red Bull, Rodeo, Bullit.

Guarana drankjes

Maar ook AA en Iso vallen onder energiedranken

Toegevoegd na 6 minuten:
Extran, Highway, Spam, Golden Power, Freeway, Go Fast, Thundertaste, Maxim, Born Energy, Sense, Powerbar.
Je hebt er teveel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goede zaak lijkt mij maar erg moeilijk ook er zijn zo veel soorten.

Hier kan je acht pagina's vol allerlei soorten merken van energiedrank vinden.

http://www.twenga.nl/search.php?hx=1&nas=1&s=5&cm=1&c=823
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ngrediënten die in de meeste energiedranken voorkomen zijn:
Water
Suiker
Cafeïne (vaak ook in de vorm van guarana)
Taurine of glucuronolactone
Vitamine (vaak de B-groep, waaronder ook Inositol)
Mineralen
Kunstmatige smaakstoffen
Kleurstoffen

Dus om maar even inderdaad te bevestigen dat het handig is om het te verbieden ;)

Energiedrank zit altijd in blikken, met vaak een strip-achtig uiterlijk. Waarschijnlijk weet de vuller van dat vak het beste welke blikken precies de energy bevatten: het zijn vermoedelijk (alle supers bij elkaar) meer dan 30 merken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rodeo
Energy-drink
Golden power
monster-energy in alle soorten kleuren
Red bull
Slammers
Bullit
Rockstar

Dit zijn alle energy drankjes die je in de AH kan vinden en de Aldi, heb met allemaal ervaring

en energy shotjes van Red bull en Burn(reclame) maar die kun je alleen bij Makro kopen of bij cafetaria etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
ben nu overgestapt op koffie xD
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In koffie zit ook veel Caffeïne, dat helpt goed om wakker te blijven. Of regelmatig een glas (ijs)koud water drinken helpt ook. In verschillende sportdranken zitten ook bepaalde stoffen die je energie geven, zoals AA-drank of wat dacht je van Cola, zit ook vol met Caffeïne etc. houd je ook van de slaap af..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou caffaïnehoudende dranken kunnen verbieden. Heb je gelijk een duidelijke grens lijkt me.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
voor die leeftijd verbieden ok, maar ''16'' jaar en ouder gaat wel een beetje te ver..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing