Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn neuroloog heeft mij door verwezen naar een psycholoog,word dat vergoed door AEVITEA ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Vergoeding kosten psycholoog 2013

Vergoeding psycholoog uit basispakket per 1 januari 2013

Als u in Nederland voor psychologische hulp gebruik maakt van een GZ-psycholoog (BIG-geregistreerd psycholoog), dan wordt dit vergoed vanuit het basispakket van uw zorgverzekering. Vanaf 01-01-2013 gelden de volgende spelregels:
•Maximaal 5 sessies worden vergoed vanuit het basispakket.
•U betaalt een eigen bijdrage van 20 euro per sessie.
•U betaalt een eigen risico van 350 euro.
•Indien u extra eigen risico heeft afgesloten, dan betaalt u dit extra.

•Het kan zijn dat u uw eigen risico al deels gebruikt heeft voor andere zorg. Dan betaalt u tot het bedrag van 350 euro (of bij extra eigen risico tot dat bedrag).

•Het bovenstaande geldt voor GZ-psychologen die contracten hebben afgesloten met zorgverzekeraars. Bij GZ-psychologen zonder deze contracten betaalt u mogelijk een hogere eigen bijdrage per sessie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik kwam tot hetzelfde antwoord: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geestelijke-gezondheidszorg/vraag-en-antwoord/wie-betaalt-de-behandeling-van-mijn-psychische-problemen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je crea. Wat een beetje googlen al niet kan doen. ;-)))
Gezien de wachttijden bij psychologen, is het van belang de kosten van 2014 te weten.

Vanaf 2014 valt iedereen met een lichte tot matige psychische aandoening onder de basis-GGZ.
De vergoeding voor consulten verandert bij eerstelijnspsychologen. Nu krijg je 5 consulten vergoed via de zorgverzekering. In 2014 vervalt die beperking.
Ook de eigen bijdrage van € 20 per consult verdwijnt vanaf 2014.

De zorg uit de basis-GGZ valt wel onder het eigen risico zorgverzekering (€ 360,- in 2014).

Toegevoegd na 8 minuten:
Verifieer bij je gekozen psycholoog of hij/zij een contract heeft bij AEVITEA.
(Lees meer...)
SimonV
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image