Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel orgaandonoren heeft België?

Ik zou graag willen weten hoeveel donoren België heeft en hoe dit is opgebouwd: wel donor, geen donor en keuze aan nabestaanden. Mijn dank is groot.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn er toch: 11.099.554...?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het aantal mensen ingeschreven in het donorregister (kan ook niet anders inderdaad), maar ik zou graag willen weten hoe dit is opgebouwd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het aantal Belgische orgaandonoren steeg vorig jaar met 22 procent. Ons land telt nu wereldwijd het meeste orgaandonoren. Dat leren cijfers van de FOD Volksgezondheid. De stijging blijkt echter niet voldoende om de wachtlijsten terug te dringen.

Met 29,7 orgaandonoren per miljoen inwoners heeft België in verhouding het hoogste aantal donoren wereldwijd. Het aantal orgaandonoren ging van 263 in 2010, naar 321 in 2011. Een recordstijging met 22 procent. Ter vergelijking: in Groot-Brittannië groeide het aantal donaties met 21 procent, maar dan wel over een periode van vier jaar.
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image