Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn voordelen van het dragen van nachtlenzen t.o.v. ogen laseren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat laseren meer voordelen heeft dan nachtlenzen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Een voordeel is dat je geen risicovollere laserbehandeling van je ogen hoeft te ondergaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n laserbehandeling is helemaal niet zo risicovol. Ik denk zelfs dat je met een laserbehandeling minder kans hebt op complicaties dan met lenzen. Omdat de hygiëne bij lenzen vaak wordt onderschat, en daardoor komt een hoornvliesinfectie nog wel eens voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, als je in je omgeving hebt gezien hoe erg het mis kan gaan (uiteindelijk gelukkig toch goed afgelopen), dan denk ik: toch maar liever lenzen. Daar moet je dan uiteraard zeer zorgvuldig en hygiënisch mee omgaan.
Je vraagt specifiek naar de voordelen ten opzichte van ooglaseren. Het nadeel van het laseren van de ogen is het gevaar ervan en de complicaties die kunnen optreden. In de bron die ik toevoeg staan de voor- en nadelen hiervan op een rijtje. Ik heb ervaring met nachtlenzen en kan je dus wat meer vertellen over de voor- en nadelen daarvan.

Een voordeel ten opzichte van ooglaseren is dus in de eerste plaats dat er geen gevaar aan zit en er eigenlijk geen complicaties kunnen optreden. Andere voordelen zijn dat je in principe ook weer gewoon goed kan zien, en er weinig van merkt dat je lenzen draagt, omdat je ze 's nachts in hebt. Je kunt vervolgens de hele dag goed zien, en als je een keer een nacht overslaat, heb je nog steeds een redelijk goed zicht, hoewel het wel iets minder goed is dan wanneer je de nacht niet overslaat. Eventueel kun je ze overdag nog even dragen.
Hoewel je vraagt naar de voordelen, wil ik je ook wijzen op enkele nadelen. Ten eerste is dat natuurlijk dat je elke ochtend en avond bezig bent met het in en uit doen van de lenzen. Vooral het uitdoen kost even tijd, omdat je ze ook schoon moet maken. Waar ik zelf last van had, en wat ook de reden is dat ik weer overgestapt ben op een bril, is dat ik in het donker minder goed ging zien, doordat mijn pupillen dan groter werden dan het gebied dat gecorrigeerd werd. Daardoor zag ik lichten meer als vlekken, waardoor ik 's avonds eigenlijk niet meer durfde te autorijden, zonder de lenzen in te doen. Een laatste nadeel is de overstap naar een bril of gewone lenzen. Het duurt een hele tijd voordat de lenzen helemaal uitgewerkt zijn en je weer op je oude sterkte zit. In die tijd kun je niet een bril op de juiste sterkte dragen, omdat die steeds veranderd.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gevaar zit inderdaad in het ogen laseren, het is een risico want het is niet zonder gevaar. Bovendien kun je niet alle ogen laseren, dat zou ik ook eerst, maar eens nakijken. Ik draag namelijk een bril en heb voor sporten daglenzen. Erg handig, want na het voetballen doe ik mijn lenzen uit en gooi ik ze weer weg, ze zijn goedkoper als bijvoorbeeld maandlenzen en ik heb er minder nodig, omdat ik 2 keer train en 1 wedstrijd heb in de week, ideaal dus. Mijn ogen kunnen bijvoorbeeld niet gelasert worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image