Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom stinken mijn oorbellen niet, maar wel mijn vingers als ik aan de gaatjes in mijn oren heb gewreven?

Ook als ik me net heb gewassen blijft er een smerig luchtje aan mijn vingers als ik langs de gaatjes wrijf.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zijn inderdaad zeepresten die je ruikt. Dat onstaat gewoon in de loop van de tijd en dat ruik je eigenlijk pas als je dat verplaatst (dus naar je vingers).

Zelf heb ik een tunnel/stretch in 1 van m'n oren en daarbij is dat erger, omdat het oppervlak van je huid dat in contact komt met de piercing groter is. Die zit eigenlijk na 1 dag al een beetje onder het huidvet/vuil en daarop zie je het dus echt zitten.

Als je daaraan ruikt (ik heb het net even geprobeerd), ruik je het dus wel. Ik denk dus dat het gewoon pas merkbaar is als het een wat grotere hoeveelheid is en je dat dus doet wanneer je het op je vingers krijgt. Bij normale oorbellen (ik neem aan dat je normale gaatjes hebt) is dat oppervlak gewoon niet groot genoeg.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor de mensen die zich geen beeld kunnen vormen van de piercing waarover ik het heb:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Oorbellen stinken niet, want zitten aan je oor. En niet in je oor. dat is logisch. Als je met je vingers in je oor komt jah dan stinken ze gewoon...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Metaallucht overheerst dus ruik je het niet op je oorbellen, maar wel aan je vingers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achtergebleven vuil in het gaatje waar je oorbel zit en dat gaat stinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is niet zoals het hoort, kan het zijn dat je gaatjes licht ontstoken zijn?
koop eens een flesje sterilon, en reinig de gaatjes hier dagelijks mee.
goede kans dat het na een tijdje gedaan is met de stank.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Dat is talg (dit wordt aangemaakt door de talgkliertjes) het blijft achter in de gaatjes maar met de vingers "druk"je dat er a.h.w. uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding