Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je opeens later ongesteld worden als je een extra pil hebt geslikt?

Vorige week donderdag had ik de pil genomen, maardat was blijkbaar de pil van maandag. Savonds kwam mijn moeder er dus mee dat ik de pil niet had genomen. Omdat ik ziek was en een beetje duf heb ik maar de pil uit donderdag genomen omdat ik nu toch ook niet meer zeker wist of ik de pil echt had genomen. Op de maandag waar de pil al uit was heb ik er een uit mijn reserve strip gepakt. Nu heb ik afgelopen maandag mijn laatste pil genomen en zit ik nu dus in de stopweek, normaal word ik dan donderdag op vrijdag nacht ongesteld maar nu ben ik het nog steeds niet. Is dit normaal dat je later ongesteld kan worden omdat je extra hormonen op hebt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan zoiezo altijd wat later ongesteld worden, dat is in princiepe helemaal niet zo heel erg gek, dat kan ook gebeuren als je bijv veel stres ervaart etc.. ik denk dat je gewoon nog even moet wachten en dat het geen kwaad kan en uhm,, anders zou je ook evt zwanger kunnen zijn, dat wordt je ook niet ongesteld. Een extra pil op donderdag heeft naar mijn weten niet egt invloed als je op maandag stopt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, dat kan.
Ik had een keertje dat ik mijn pil in de gootsteen liet vallen, en van mijn moeder moest het gewoon laten.ik had dus een pilletje overgeslagen, dus stopte dus ook een dag eerder met de pil slikken. Ik werd precies een dag eerder dan normaal ongesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee die eventuele extra pil heeft geen invloed op wanneer de menstruatie kan komen maar sowieso kan dat gewoon wel eens later of eerder zijn. Je lichaam is geen tijdklok al lijkt dat wel vaak zo. Door stress of andere oorzaken kun je wel eens later zijn (tenzij je zwanger kunt zijn natuurlijk).

Als je rond de 12-20 dagen geleden seks hebt gehad zou je maandag kunnen testen als je nóg steeds niet ongesteld bent. Als je korter geleden seks hebt gehad moet je nog tot volgende week vrijdag wachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding