hoe kom je af van profiteurs die hun voordoen als vrienden en willen de baas spelen in je huis?
ik ben een persoon met autisme en ik ken al heel lang een koppel die ook beperking hebben (als ik volgens hen geloof zijn ze ziek) en waarmee ik in begin overeenkom,maar de laatste jaren heb ik het moeilijk met hun laten en doen. deze 2 doen van hele dagen geen klop,nog stoot omdat ze ziek zijn en houden hun bezig met overal rond te slenteren bij kennissen.
ik heb ze in begin lang ontvangen. deels uit naieveteit,maar achter een eindje merkte ik dat ze bij me ouders thuis kwamen om te profiteren,en zich thuis te voelen op een ander,oa ongevraagd in de frigo zitten,de thermostaat hoger zetten,zomaar ga liggen met de voeten op de stoel om oefeningen te doen van de dokter,trachten profiteren om mee te eten. nu de laatste jaren,bel ik niet meer en sms ik niet meer zelf. maar vaak beginnen zij zelf te bellen en smsen, maar we spraken niet veel af in al de tijd dat ik bij men ouders woonde. wel heb ik ze eens zien staan aan de voedselbank,alhoewel ze met een nieuwe auto rijden en een schone motorscooter.
nu woon ik alleen,ik ben nog niet verhuist en ze bellen zelf om hun eigen uit te nodigen. ik heb lang gewacht,maar nu toegestaan om ze eens op bezoek te laten komen. en terug merkte ik vreemd gedrag: zelf vragen om tv te kijken,spelletjes te spelen,hun eigen uitnodigen om meer te komen,vragen stellen die eigenlijk onbeleefd zijn. ik vermoed dat deze mensen in armoede/schulden hebben en het beter is dat ik het breek met hen.hoe pak ik dit best aan?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.