Doet een dietist iets aan het mentale aspect?

Ik vraag me af of een dietist aandacht besteedt aan een eventuele mentale oorzaak van te dun zijn. Zou een dietist 'the whole package' aanbieden? Of moet iemand met ondergewicht (met deels geestelijke oorzaak) naar een dietist en een psycholoog?
Ik heb het hier niet over anorexia.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De meeste diëtisten schrijven alleen een op maat gemaakt dieet voor. Als je je daar aan houdt zul je kilo's winnen of verliezen. Een stukje peptalk kunnen ze evt ook nog wel geven, maar het houdt al snel op.

Als je met diepere problemen worstelt, kun je beter iemand bezoeken, die hier voor gestudeerd heeft. Een psycholoog bijv.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (1)

Er zijn dietisten die ook psychologisch onderlegd zijn.

Een voorbeeld is Marion Hoogstraten. In principe kunt u voor al uw vragen over voeding en diëten bij haar terecht. Haar specialisatie is advisering aan en begeleiding van mensen met eet- en/of gewichtsproblemen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Of Hannah Zijlstra.

Toegevoegd na 8 minuten:
Hoogstraten moet natuurlijk Hoogkamer zijn...