Is er een manier om af te komen van overdreven schrikkerigheid?
Ik ben overgevoelig voor geluid en aanrakingen, in die zin dat ik er enorm snel van schrik. Ik heb dit al heel mijn leven, maar vraag me nu wel eens af of je er ook vanaf kunt komen.
Ik schrik dus heel snel van geluiden, van elk knalletje spring ik op, terwijl ik andere mensen dan niet eens zie reageren.
Met aanrakingen heb ik dit ook, als iemand mij onverwachts in mijn zij prikt, schrik ik erg. Ik kan ook niet tegen bepaalde prikjes.
Laatst onderging ik een Baunscheidt behandeling. Een Baunscheidt-apparaat is een rond apparaatje waaraan piepkleine naaldjes zijn bevestigd.
Met dat apparaat krijg je vervolgens tientallen huidprikjes van 1 à 2 mm diep. Ik sprong echt tegen het plafond van de schrik (niet van de pijn, want pijn doet het niet), terwijl mijn klasgenoten het allemaal prima konden hebben. Met bloed afnemen heb ik dan weer geen problemen, die naald gaat er langzaam in en daar schrik ik niet van.
Kortom; er gaat gewoon heel snel een enorme schrikreactie door mijn lichaam, best vervelend.
Is er een manier om minder snel te schrikken en hoe?
Verder zit ik prima in mijn vel, het is niet zo dat ik overspannen of wat dan ook ben, ik heb dit altijd al gehad.
Ik mijd ook geen situaties of zo, het is alleen best wel irritant.
En nog een laatste vraagje, een verdovingsprik bij de tandarts, wat is dat voor prik? Is dat ook zo'n venijnig prikje of gaat dat langzaam, net als bij bloed prikken? Ik ben niet bang voor de pijn, wel voor de schrik.
Ik vond het best meevallen,ik zag er erg tegen op,mijn moeder zat vlak naast me maar zo erg was het eigenlijk niet.
Maar zo'n schrikreactie herken ik wel,dat gaat bij ook automatisch kan je weinig aan doen.
Sommige mensen hebber er gwn minder last van.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.