Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen klieren opgezet blijven door dat je er elke dag vaak aan voelt?

Mijn klieren in mijn hals zijn al 8 maanden opgezet, na 3 goede bloedtesten wilt mijn dokter mij niet verder laten onderzoeken, hij beweerd dat ze opgezet blijven doordat ik er elke dag een paar keer aan voel, kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
883
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je er werkelijk elke dag aan zit, is het mogelijk dat het voor langere tijd 'opgezet' blijft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Acht maanden lijkt mij toch wel al vrij lang,kan je niet eens bij een andere arts ten rade gaan?
Wanneer je bij je huisarts aan bent gekomen, zullen je diverse vragen gesteld worden. Denk hierbij aan vragen als hoe lang je er al last van hebt, of de opgezette klieren ook pijn doen en waar je precies last van hebt. Het is belangrijk om deze vragen nauwkeurig te beantwoorden, omdat de arts je op de beste manier probeert te helpen. Als de arts het namelijk niet vertrouwt, kan deze je naar een ziekenhuis sturen, zodat je nader onderzocht kan worden. Zoals al eerder aangekaart, is 99 procent van alle opgezette klieren een teken van een gezond lichaam. Er zijn echter gevallen van opgezette klieren die kwaadaardig zijn. De symptomen die zojuist benoemd zijn kunnen hieraan gelinkt zijn. De regel met opgezette klieren is daarom dus ook: vertrouw je het niet en heb je hier goede argumenten voor, dan loont het om naar de huisarts te gaan! Het is namelijk verstandiger om te praten met iemand die verstand heeft van je probleem, dan om dit te laten voor wat het is.
Door er zelf op te blijven duwen lijkt mij toch geen goede uitleg.
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding