Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik veranderen?

Hallo ik ben Katsukani ik ben 20 jaar.
Ik ben al sinds mijn geboorte heel, suf, lui, moe, nooit zin in iets, bang, emotioneel, altijd negatief (ook qua denken). Ik bedoel dat ik wil veranderen. Dat ik sterk in mijn schoenen wil blijven dat ik niet zo bang ben zo suf zo saai en zo negatief. Ik ben nu 20 jaar en nog steeds voel ik alsof ik nog een kind ben van 5. En altijd heb ik gedachtes van: als ik nu dood ga interesseert het me niet eens.

Want stel, ik ga trouwen of ik leer nieuwe mensen kennen. Dan ben ik altijd suf en saai en onhandig ook wel zelden kennis met het leven. Ik bedoel, het lijkt alsof ik gewoon leef. Met gewoon bedoel ik dan net als een verdwaald iemand die opzoek is naar een leven.

Ik heb er over gehad met mijn ouders met mijn vrienden met de huisarts. Ook ben ik geweest naar een psycholoog maar niets hielp.

Ik wil veranderen, harder zijn sterker zijn strenger zijn. Leven zoals het me gegund is. Wijs worden over het leven.

Ik ben altijd gestrest en emotioneel. Gelukkig worden is moeilijk voor me.
En als iemand me kan helpen ben ik echt zo dankbaar.

Dat was mijn verhaal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je bent op de goede weg, je wil dit niet langer meer. Toch denk ik dat je de beste hulp van een psycholoog kunt krijgen, als het klikt met de psycholoog, klikt het niet, of heb je er geen vertrouwen in, zoek dan een andere, net zo lang totdat je je veilig, gehoord en prettig voelt bij hem of haar. Daarbij kun je gaan sporten, dat is een prima manier om je gedachten los te maken, te ontspannen en tegelijkertijd aan je conditie te werken, maar de kans is ook groot dat je daar werkt aan je sociale vaardigheden, zodat je er misschien kennissen en vrienden aan overhoudt. Natuurlijk heb je ook de steun van je familie keihard nodig, maar die kunnen je pas echt helpen als er een stappenplan is. Trek de stoute schoenen aan en ga naar je huisarts, voor weer een verwijzing naar die psycholoog, vertel je huisarts dat het met de eerste niet gelukt is en dat je het graag bij een andere wil proberen. Doe dit voor jezelf, je verdiend het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing