Heb ik een klein alcohol probleem?
Hallo,
Ik ben 17 jaar jong (over 1 maand 18).
Ik drink sinds mijn 16e verjaardag redelijk veel alcohol eerst alleen in het weekend maar dan wel totdat ik dronken ben. 4 maanden geleden ben ik gezakt voor mijn eindexamens. een paar maanden daarvoor heb ik ook onslag genomen bij mijn voormalige werkgever. dus na het laatste examen begon mijn vakantie. sindsdien drink ik elke dag. Ook moest ik steeds meer drinken om ook maar aangeschoten te raken. ook begon ik sindsdien steeds vroeger op de dag met drinken. (liefst zwaar bier) vorige week is mijn school weer begonnen en het was mijn bedoeling. om het drinken weer te beperken naar alleen in het weekend. nu word ik in de loop der dag heel onrustig en groeit mijn verlangen naar drank. als ik dan een paar pilsjes drink voel ik me weer normaal. Ik heb afgelopen week 1 dag niet gedronken.
ik drink nog steeds elke dag.
begin ik afhankelijk te raken van alcohol of valt het mee omdat ik alleen de hele vakantie elke dag dronk en afgelopen week.?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Toegevoegd na 1 dag:
Hallo,
Hartelijk bedankt voor alle antwoorden!
Ik wilde nog even iets toevoegen: Ik drink niet omdat ik problemen heb bijvoorbeeld door een depressie. Ik ben een echte gezelligheids drinker. ik zie nu in dat het uit de hand is gelopen.
17 september heb ik een afspraak bij verslavingszorg om verantwoord met de drank om te gaan.
Vriendelijke groeten.
http://www.jellinek.nl/test-uw-kennis-of-gebruik/test-uw-gebruik/
Waarom vraag je dan aan ons of je afhankelijk bent van alcohol terwijl je eigenlijk het antwoord zelf al weet?
Ik vind het overigens wel heel goed dat je de vraag hier stelt omdat je weet dat je hulp nodig hebt!
Ik durf jou ook ronduit te zeggen dat je nu al een alcoholist bent.
Gelukkig ben je nog jong waardoor het minder moeilijk is om te stoppen maar wel met hulp!
Maak ajb meteen morgen een afspraak met je huisarts zodat deze ervoor kan zorgen dat je heel snel de hulp krijgt die je zo hard nodig hebt.
Dan heb ik nog een persoonlijke vraag, woon jij niet bij je ouders/verzorgers want anders zouden zij dat toch ook in de gaten moeten hebben?
Ik wens je heel veel sterkte en doorzettingsvermogen!!!
Doe er wat aan jong, en snel .
Vriendelijke groeten.
Hierdoor ook een dikke plus voor je vraag ;-)
Sterkte- en doorzettingsgroetjes van vlindertje
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.