is er een vervangingsinkomen voor ouders die moeten thuisblijven voor een kind met autisme en gilles de la tourette?
Toegevoegd na 20 uur:
mijn zoon is 10j en is op internaat van het vlaams fonds der gemeenschap met kinderen met een handicap, op school lukt het niet zo goed, heel veel achterstand en op internaat vele geschillen met als besluit dat ze hem niet aankunnen. Met als gevolg dat hij nog wel welkom is in de school maar niet meer in het betreffende paviljoen, hun voorstel is dat ik als moeder mijn werk opzeg en zelf voor hem zorg thuis, hiervoor zou een soort fonds zijn die als financiele bijdrage dient. De volgende stap is dat hij binnen 2 weken word opgenomen in het kinderpschychiatrie zodanig dat hij de eerste schooldag niet kan beleven en we hem thuis moeten houden hij zou na deze opname in een ander paviljoen 30 min van de school vandaan wel terechtkunnen . Het is zo dat mijn zoon een heel lief kind is dat perfect functioneert als je hem alleen hebt, wanneer er andere kinderen bijkomen kan dit heel snel veranderen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.