Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je met een fitness-stepper je beenspieren weer sterker maken als je last heb van spierafbraak door eetstoornis?

Ik heb zo'n stepper gekocht maar ik vind het zwaar en ik vraag me af of het de goeie manier is om me benen weer sterker te maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Probeer ook wat eiwitten erbij te eten, dat hebben je spieren nodig om sterker te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik weet het.
Ik heb pakjes bijvoeding gekregen waar ook eiwitten inzitten,
In het ziekenhuis gooide ik ze stiekem in de vuilnisbak maar ik ben nu aan het proberen te herstellen dus zal ik toch echt zoiets moeten nemen.
Ritsuka
11 jaar geleden
van die Nutricia pakjes? Die heeft mijn vader ook, maar dan een andere versie, omdat hij een ziekte heeft waardoor hij moeilijker vitamines opneemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die is het ja,Nutridrink van Nutricia.
Ik ging van sondevoeding naar nutridrink en daarna kreeg ik een opbouwschema en als ik dan niet genoeg aankwam kreeg ik daarbij toch nog zo'n pakje extra.
Je krijgt dan wel alle voedingsstoffen binnen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Elke sport waar je de beenspieren gebruikt, zullen de beenspieren verstevigen. Als je echt wat meer kracht in de benen wilt, raad ik je aan om te squatten. In mijn opinie, en van vele anderen, is dit toch de beste oefening voor de beenspieren.

In mijn bron heb ik een filmpje meegegeven waar er getoond wordt hoe squatten gaat. Dit kan met of zonder gewichten.

Note:
Zorg dat je een juiste houding aanneemt.
Zak diep genoeg, anders gebruik je de beenspieren niet optimaal.
Je zegt dat je het zwaar vindt maar als je spieren wilt aanmaken is het sowieso 'zwaar'. Gemakkelijk bestaat niet.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt,maar het is vooral zwaar voor mij omdat het me al een tijdje verboden is om te fitnessen en sporten en ik mag niet nog meer afvallen.
Maar ik heb de laatste tijd veel last en pijn in me benen,zelfs de trap op lopen gaat moeilijk.
Ik zal dat filmpje wel bekijken maar ik wil sowieso die stepper ook gaan proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Laurena, als je niet mag fitnessen of sporten, kan je dan geen sessies bij een kinesist of iets dergelijks volgen? Die weten wel beter dan een goeie-vrager wat je moet doen in dergelijke situaties. @Torrie, met alle respect naar Laurena toe, maar ook hier bestaan er oplossingen voor. De ene oplossing leidt naar de andere. :) (Hint: tegen spierafbraak veel proteïnen eten.. Automatisch zal je lichaam, indien voldoende inname, spieren aanmaken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik was opgenomen mocht ik onder begeleiding korte oefeningen doen omdat ik bijna niet meer kon lopen.
Ik wil dit nu zelf weer een beetje oppakken.
Mijn lichaam heeft spierweefsel verbrand toen ik zoveel was afgevallen en ik was idd ernstig ondervoed maar ik probeer te herstellen en daar hoort een betere conditie ook bij.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image