Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik dat ik afgestompt raak?

Even uitleggen; Ik heb al sinds mijn 12de diabetes type 1. Ben sinds mijn 19 lijdend aan een maagstoornis en moet sinds 29 december j.l. drie keer in de week dialyseren. Ben in het nieuwe jaar al drie keer opgenomen geweest ivm met mijn maag en een longontsteking. Ik kom nergens meer dan de super om de hoek en het ziekenhuis. Durf zowat de straat niet op omdat ik sinds de dialyse continu met zeer gevaarlijk lage bloedsuikers te maken heb. En nu ligt mijn zoontje van 2 jaar in het ziekenhuis voor een naar binnen geslagen verkoudheid. Ik merk nu dat ik geestelijk helemaal op ben en langzaam begin af te stompen.
HELP!!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Lieve stuivertje, als geen ander begrijp ik je helemaal, ik ben zelf ernstig ziek palliaitief met een slecht vooruitzicht. Ik ben bedlegerig en afhankelijk van hulpverleners en zuurstof. Ik ben niet afgestompt, en bruis om verder te leven. Ik ben ziek maar ongeneeslijk optimistsich. Jij hebt echt nog zoveel om voor te leven, wat dacht je van het liefhebben van je kind, Bij twee jaar heeft jouw kindje je nog zo nodig. In lief kan je nog zoveel betekenen en ontvangen. In leed staat de tijd stil. Probeer, te kijken in je hart, ook al is jouw lijf nog zo ziek. In transparantie, liefdevolle opstelling is het mogelijk te stralen, ja ook als je ziek bent of je ongelukkig voelt. Ik ben geen psycholoog maar een ervaringsdeskundige, want geloof mij, elke dag van je leven is de moeite waard. Om je op te beuren geef ik jou een gedicht van mij! Als je contact wil geef ik je mijn e-mail via Goeie vraag, alleen als jij dit wil. Ik wens je levenskracht, en een beetje liefde, wees de baas over jou lijden, want ieder mens is de moeite waard ook jij!. Hiermijn gedicht. Buigen voor de wind
lachen naar de zon
denken hoe de ziekte begon
een herfst in vogelvlucht
alles blauw geen wolkje aan de lucht
mijn pijn en ziek zijn laat ik langzaam los
beter wordt ik niet maar geniet door m`n tranen heen
vergeet de pijn en voel de liefde van m`n hart er doorheen
nog nooit zo intens genoten van het allerkleinste
op de dag van vandaag
buigen voor de wind en lachen naar de zon
voelen hoe de liefde van ieder begon
alles blauw regen en zon de regenbogen
belofte van liefde,
gelukkig en geen zwart voor de ogen
elke dag opnieuw beginnen
zonder strijdt de liefde minnen
krachtig positief, zo kijk ik naar de lucht
Mijn bed als bad in vele kleuren
zo maak ik mijn dag
ik in mijn, morgen weer zo`n dag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zoek hulp, ga naar arts/huisarts en zeg dat je het niet meer trekt. Daar zijn professionals voor, en niet voor niets!.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp helemaal dat je het niet gemakkelijk hebt! wat je allemaal moet doorstaan.. vele mensen zouden het eerder opgegeven hebben..

Als er zoveel problemen bij elkaar komen kan je op den duur niet meer relativeren en daar zit jij momenteel..

Toch zou ik proberen je sterk te houden voor je zoontje.. een kind is enorm gevoelig voor emoties van anderen.. hij zal al snel aanvoelen wat jij voelt..

als je hier niet meer zelf mee kan omgaan, zou ik langs de huisarts gaan en deze kan je dan weer doorsturen naar een psycholoog of misschien een praatgroep.. verschillende mensen samen geven veel verschillende perspectieven.. Dit kan je enorm veel steun bieden..

alvast veel sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit soort situaties meteen naar de huisarts
voordat je zelf helemaal doordraait.

Die kan je doorwijzen naar maatschappelijk werk.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Je zit in een cirkel situatie. Dat je dit zolang hebt volgehouden is mij een raadsel.
Zorg dat je een goede maatschappelijke werkster krijgt die jouw een pos kan gaan helpen om al je zorgen en verdriet te gaan verwerken
Hoop dat je de goede weg kan vinden. Sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je jezelf niet verliest in een spiraal van alleen maar ellende maar probeer het leven weer op te zoeken. Zoek iets in je buurt om te doen en om van te genieten. mijn vader is ook een zware diabeet en heeft ook vaak last van lage bloedsuikers maar is dat niet te verhelpen op zo`n moment door veel suiker naar binnen te helpen dan? Mijn pa heeft altijd marsen op zak als ie de deur uit gaat. Sowieso kan je via internet of misschien je huisarts in contact komen met mensen die je probleem delen. Met zulke mensen praten zal je misschien helpen in te zien dat er nog genoeg te halen valt in het leven, in elke omstandigheid. En je maakt meteen nieuwe vrienden. Probeer sowieso te genieten van dingen, omdat stress en depressie een nog slechtere invloed kunnen hebben op je gezondheid. Succes!

P.S. mijn vader doet veel op Hyves en heeft zo lotgenoten gevonden en een manier om sociaal contact te houden, ondanks het feit dat je wat meer aan huis gekluisterd bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh oh oh! Wat ik je adviseer is om het boek van Dr. Atkins te gaan lezen en dat dieet te gaan volgen. Ik raad je eerst aan om dit te lezen: http://www.koolhydraatarm.eu/index.php?paginaid=11 dat maakt al het een en ander helder.

Als je logisch na gaat denken is het ook helemaal niet logisch dat mensen koolhydraten eten. Aardappelen bijvoorbeeld, is men pas in/na de WO II gaan eten omdat dat goedkoop was, eigenlijk is het gewoon voedsel voor varkens.

Ik heb hier veel te weinig typruimte, maar als je je echt beter wil voelen, dan raad ik je écht aan om sowieso het boek van Atkins te gaan lezen.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: aardappelen heb ik even als voorbeeld, aardappelen zijn namelijk erg koolhydraatrijk. Ik heb natuurlijk geen zicht in je eetpatroon maar ik kan het hele atkinsprincipe niet in een paar regels uitleggen als er een heel boek over is ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze heeft waarschijnlijk al een zwaar dieet, diabetes, maagstoornis en nierfalen? Dit mag ze echt niet zonder professionele begeleiding doen, dit kan haar nog dieper in de problemen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@fafelufou . Ik denk dat je te snel een conclusie trekt. Diabetes type 1 ontstaat niet door een teveel aan koolhydraten. Diabetes type 1 is er . Je hebt het als je het hebt.
Mensen met diabetes dienen heel voorzichtig zijn met eten bijvoorbeeld kleine porties en met toedienen van insuline houden ze de bloedsuikerspiegel op peil. Diabetes type 2 is denk ik waar jij je reactie op hebt gebaseerd. maar is een hele andere diabetes. Verworven - of ouderdoms diabetes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad heb ik type 1 een heel andere ziekte dan diabetes type 2 (nl. een autoimuunziekte.) en ook heb ik al een zwaar dieet. Het heeft voor mij geen enkele zin om een soort dieet te gaan volgen. Herbalife, Atkins enzovoorts het is me allemaal verboden.
Koop een schetsblok/aquarelblok en verf of kleurpotloden.
Ga aan de slag met kleur.

Het maakt niet uit of het mooi wordt, je hoeft niets te maken, speel gewoon met kleur. Al zijn het maar een paar lijnen of vlekken. Kun je niets met lege vellen ga dan patronen inkleuren, mandala's of iets anders dat je past.

Als je met kleur gaat werken kom er vanzelf meer kleur in je leven. En het is iets dat je nog lang kunt doen, ook al lukt het lichamelijk niet zo allemaal.

Onthoudt vooral dat het niet mooi hoeft te worden, laat het gebeuren, laat het eruit.

succes en sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image