Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik zure kersensap kopen ?

Ik zag deze week op tv dat zure kersensap zou werken om beter en dieper te slapen, maar ik vind nergens terug waar je deze kan kopen, enkel de zoete variant, maar die zou niet helpen naar het schijnt omdat daar de nodige stoffen niet inzitten.
Ik kan nergens dit sap vinden, wie kan me helpen?
Bedankt alvast!
Debra

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De zure kers (Prunus cerasus) is vermoedelijk afkomstig uit het gebied rond de Kaspische Zee. Van nature komt deze niet voor in Nederland en België. De eetbare vruchten van deze struik worden ook morellen of in het Vlaams krieken genoemd.

Puur kriekensap krijg ik niet gevonden, wel heeft men bij diverse leveranciers in België krieken-appelsap.

In Nederland zijn bij Landwinkel De Woerdt morellen op sap te koop.
Amadea
11 jaar geleden
Kersensap is op verschillende plaatsen te koop in Nederland. In een aantal grotere supermarkten zijn glazen flessen met kersensap te koop. Ook in natuur- en reformwinkels is kersensap te koop en meestal ook nog de biologische variant. Ook kun je zelf eenvoudig kersensap maken. Stop de kersen in een blender en ga ze daarna zeven om de velletjes en pitjes eruit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Turkse supermarkten. Heerlijk! Of je van kersensap beter slaapt lijkt me sterk, maar als je er in gelooft, wie weet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing