Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (11)

Omdat de meeste rechthandigen, deze hand met meest gebruiken. Zelf ben ik links en draag daarom mijn horloge rechts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meerdere mogelijkheden:

- Uit de tijd dat je horloges moet opwinden. De meeste mensen zijn rechtshandig. Dus heb je je rechter hand nodig om hem op te winden
- De meeste mensen zijn handiger met rechts. Dus je horloge bandje in de gesp doen is makkelijker om je linker pols
- De meeste mensen zijn rechts. Om beschadigingen te verminderen doe je hem om de arm die je het minste gebruikt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit een antwoord van een vraag die al eerder hiet gesteld is
Ik denk dat de standaard lay-out van polshorloges is gericht op het feit dat de meerderheid van de mensen rechtshandig is en dus met de rechterhand het horloge aan de linkerpols zal bedienen. Met de komst van automaten en quartzhorloges is de noodzaak van opwinden echter komen te vervallen en op tijd zetten hoeft in de regel maar twee keer per jaar. Overigens doe ik als rechtshandige dat het liefst met mijn horloge los in de hand. Sommige van mijn klokjes hebben knopjes die gewoon te klein zijn om aan de pols te bedienen. Verder vind ik dat je het ding gewoon daar moet dragen waar je het zelf het prettigst vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik omdat ik rechtshandig ben en dus vaker mijn linkerhand vrij heb (en dan dus kan kijken hoe laat het is)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus voor Jelle, en een kleine aanvulling:
Ook omdat de meeste mensen hun rechterhand vaak nodig hebben voor andere dingen. Zien hoe laat het is als je een kop koffie in de hand hebt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit veiligheidsoverwegingen draag ik mijn horloge aan de andere arm dan waar het raam zit van mijn auto. Normaliter draag ik mijn horloge in Nederland dus rechts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als je rechtshandig bent kun je makkelijker kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is eigenlijk voor links gemaakt dat kan je zien aan het knopje want daar heb je dan geen last van...zelf heb ik hem aan de andere kan en heb dus ook last van het knopje als je horloge strak zit

Toegevoegd na 2 minuten:
het schijnt ook te bestaan speciale horloges voor links handige vonder de problemen met het knopje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zelf vind dat handig.
zodat ik meestal de tijd weet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan met je rechter hand sneller en makkelijk kan afstellen zonder het horloge af te doen van je pols... Dus het afstel knopje ook omdat die aan de rechterkant zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit het verleden is het inderdaad het meest gangbaar om je horloge links te dragen. Echter, tegenwoordig maakt het allemaal niet zoveel meer uit. Het is net wat je prettig vindt. Want het opwinden is tegenwoordig ook niet meer zo gangbaar.

Ik ben bijvoorbeeld een groot liefhebber van horloges. Ik heb o.a. een horloge waar een grote saffieren knop op zit.
Wanneer ik deze links draag en mijn hand in mijn broekzak doe dan blijft die knop nog wel eens aan mijn broekzak hangen. Hij is daardoor al twee keer afgebroken.
Dat soort horloges moet je dan wel rechts dragen zodat het knopje niet kan afbreken wanneer je iets uit je broekzak haalt.
Maar voor al het overige..... het is maar net wat je prettig vindt, want de tijden van links dragen is niet meer een wet.
(ik heb het dan over horloges nog steeds :))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image