Wat is de beste manier om anti-depressivia af te bouwen?
Ik ben met deze medicatie begonnen omdat ik leed aan depressie, angststoornissen, zoals een sociale fobie en paniekstoornissen.
Toegevoegd na 23 minuten:
Mijn arts heeft tegen mij gezegd één week een halve en dan kan ik ermee stoppen. Heeft iemand hier ervaring mee dat betekend dat ik er in één week helemaal vanaf ben is dit niet te snel?
Toegevoegd na 1 uur:
4 jaar geleden is het begonnen, het begon met angsten en toen kwam de depressie.
Ik ben er nu achter dat het kwam door de situatie waar ik destijds in leefde.
De gesprekken met mijn arts en de medicatie hebben mij heel goed geholpen.
Maar wat mij echt beter heeft gemaakt dat was de keuze om uit die situatie te stappen.
Toen ik die deur achter me dicht trok leek het alsof ik al mijn angsten ook achter liet.
Het gaat nu heel erg goed, en kan zeggen dat ik gelukkig ben! Waar ik heel erg dankbaar voor ben!
Bv. praten met een vertrouwenspersoon,regelmatig je hart even uitstorten.
Goed op je voeding letten,bepaalde vitamines schijnen een gunstig effect te hebben.
Als je in de mogelijkheid bent ,evenwichtige regelmatige lichaamsbeweging...zwemmen,joggen,fietsen. Probeer in de mate van het mogelijke dingen voor anderen te doen.Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen. Denk eraan dat er wellicht miljoenen mensen zijn die je graag gelukkig zouden willen zien.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.