Hoeveel water moet je per dag drinken om niet dood te gaan?
Dus echt minimaal om niet te sterven, dus ik heb het niet over aanbevolen hoeveelheden.
Met warmte zal het wel iets meer zijn, dat zal dan andere cijfers zijn.
Toegevoegd na 29 minuten:
Laten we 2 voorbeelden nemen:
1e voorbeeld als je in de woestijn loopt. En je wilt minimaal een aantal weken overleven. Dus het is (erg) warm, en je beweegt veel.
Ander voorbeeld bij normale temperatuur, en je beweegt zo weinig mogelijk om zo lang mogelijk te overleven.
Toegevoegd na 1 uur:
og een toevoeging:
als je niet eet!
Ik zou vooral een beetj op je dorst afgaan, en de kleur en geur van je urine, erg donker en stinken is te weinig drinken, beste is als je urine beetje lichtgelig is en bijna niet ruikt
Ook heb je minder nodig als je weinig eet, (ik heb het dan over de totale vocht inname) want om voedsel te verteren heb je vocht nodig. Maar is dat voor een week, een maand, een jaar, of voor de rest van je leven?
Bij net genoeg water om te blijven leven, ga je dus niet dood aan een direct water tekort, maar na een paar jaar bijvoorbeeld wel aan kapotte nieren.
Dat over voedsel is wel verrassend... ik dacht juist dat je minder water nodig had als je eet, omdat daar ook water in zat. Dat kan ik ook halen uit een andere reactie.
Vraag me af wie er gelijk heeft. Ik ga wel even een toevoeging maken en mijn vraag wat specifieker maken.
Als je zonder water in de woestijn een struisvogelei vindt, kan je daar maar een klein gedeelte van opeten. Anders kan dat zelfs het einde betekenen.
Vooral voor de vertering van eiwitten is water nodig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.