Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn baas wil dat ik een andere manier van herstel aanga dan de arbo arts voorstelt, ben dan wel langer thuis. mag dat?

ik zit thuis met CVS. Mijn arbo arts wil dat ik naar Winnock ga. mijn baas gelooft niet dat ik daar beter wordt omdat er een korte tijd behadneling is en hij denkt dat ik daar t type niet voor ben. Hij stelt voor met mijn eigen psycho en thuisfront een langer traject uit te trekken dat langer duurt maar wel blijvend resultaat zal hebben. Ik vraag me af of ik daar problemen mee krijg bij de arbo of dat wij dat samen zo mogen afspreken als de arbo arts ervan overtuigd is dat alleen dit voor mij zal werken..

Toegevoegd na 19 minuten:
het winnock is een reintegratie traject dat na drie weken intensieve theraoie ervan uitgaat dat je weer langzaamaan kunt gaan opbouwen qua werk. mijn WERKGEVER gelooft dat dit te snel voor mij is en denkt dat hij dan 10 duizend euro armer is en nog geen oplossing heeft...het voorstel dat hij doet is dat ik minimaal een half jaar in therapie ga bij mijn psychologe welke het voorstel ook is van de prof die de diagnose heeft gesteld. dit kost hem uiteindelijk evenveel dan de therapie bij winnock...ik ben alleen bang dat de arbo me zal dwingen toch die therapie bij winnock te doen terwijl ik t ook liever met mijn eigen psycho doorloop...

Toegevoegd na 31 minuten:
ik ga de mening van mijn psycho en huisarts laten vastleggen bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

ga naar je huisarts en vraag die om advies wat te doen

Toegevoegd na 1 minuut:
leg hem die 2 mogelijkheden voor zo heb je een derde persoon die nutraal
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bespreek dit met je Arbo arts. Dit is de enige persoon die je kan vertellen of hij/zij ermee akkoord gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is jouw baas een arts? Nee? Dan zou ik de arboarts volgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Net als bij elke professional is het bij je arbo-arts mogelijk dat hij niet op de hoogte is van alle mogelijkheden. Overleggen met de arts zou dan ook zeker de moeite waard kunnen zijn.

Je werkgever is natuurlijk geen arts (tenminste dat neem ik aan), zoals hier ook al vermeld wordt echter het feit dat hij dit voorstelt zegt mijns inziens wel iets. Ik heb het vermoeden dat de werkgever daarmee namelijk aangeeft wel vertrouwen in jou te hebben en in de uitkomst van de door hem voorgestelde behandelmethode.

Feit blijft natuurlijk wel dat het met CVS nog maar de vraag is wat echt gaat werken, omdat het nu eenmaal een zeer lastig verschijnsel is, ook voor arbo-artsen en keuringsartsen (van bijvoorbeeld het UWV) en dergelijke.

Een goed advies van je behandelend arts is dan ook onmisbaar denk ik, let wel een werkgever hoort natuurlijk eigenlijk niet op de stoel van de arts te gaan zitten, een behandelend arts hoort evenmin beslissingen te maken die je arbo-arts hoort te nemen, maar aan een geschreven advies van je behandelend arts heb je zeker iets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je baas is niet je arts.
Door hem op zijn ongewenste -goedbedoelde- medische adviezen te wijzen en aan te geven dat hij een andere functie heeft, maar dat je op zich zijn betrokkenheid waardeert, lijkt mij een goede aanpak.
Toch moet je baas zijn plaats leren kennen.
Mogelijk heb je hem zelf teveel in vertrouwen genomen.
Dat kan de reden zijn waarom hij zijn plaats niet kent.
Het kan echter ook zijn dat hij een ervaringsdeskundigheid heeft maar niet het vermogen heeft om zijn indringendheid als chef te overzien.
Een vriendelijk maar duidelijk signaal dat hij zijn hand overspeelt kan in de toekomst ongewenste bemoeienis
van je baas voorkomen.
Sterkte en beterschap.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing