Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er werkelijk kwaliteitsverschil tussen (dure) merkkleding en kleding uit bijvoorbeeld een textielsuper?

Waar zit het het kwaliteitsverschil in? Of betaal je uiteindelijk voor het merknaamplaatje in je kraag?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zie je wel, iedereen is al helemaal gehersenspoeld wat betreft merken!
Er is namelijk meestal geen verschil, net als het potje pindakaas van merk A, is het huismerk dezelfde pindakaas, uit dezelfde fabriek, alleen met een ander etiket.
Ik ben voor m'n werk vaak in Azië bij de kledingfabrieken die merk kleding maken en daar gaat indelfde fabriek op dezelfde kleding ook het merkje van de textielsupers!
Maar goed de meeste mensen laten zich graag voor de gek houden en denken als het duurder is moet het wel beter zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

uiteindelijk betaal je meestal voor het merknaampje. Als je le Coq schoenen hebt, die breken heel snel. Maar een wat "kleiner" merk, of merkloos gaat zeker net zo lang tot langer mee. Merk staat niet altijd garant voor kwaliteit!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, er is wel degelijk kwaliteitsverschil in de gebruikte materialen en de afwerking. Je kunt je afvragen of het de vaak hoge meerprijs waard is, maar dat blijft een persoonlijke afweging. Ik voel me persoonlijk niet prettig in een broek van de Wibra, de pasvorm is slecht en hij zal snel verkleuren. Broeken van bijvoorbeeld Gardeur verkleuren niet, zijn kreukvrij en goed afgewerkt. De hogere prijs ben ik na een dag vergeten, de ellende van een slechte broek sleep ik nog maanden mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn wel voorbeelden waar de naam de prijs lijkt te bepalen. Ik begrijp echt niet dat iemand meer dan 200 euro over heeft voor een paar ugly Uggs. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd...
15 jaar geleden
Ja, hier is in de meeste gevallen absoluut een kwaliteitsverschil in.
Zo worden er voor de kledingstukken van de merkkledingfabrikanten vaak betere materialen gebruikt.
Ook hebben ze vaak een veel mooiere en betere pasvorm, zijn de kledingstukken beter afgewerkt en hebben de merkkleren meer flair.

Natuurlijk gaat dit in sommige gevallen niet op; je kan een wit katoenen hemdje net zo goed bij de zeeman kopen als bij de Claudia Sträter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is erg veel kwaliteitsverschil. Ik zelf heb nooit het geld gehad om dure merkkleding te kopen. Mijn kinderen hebben altijd kleding van (hooguit) C&A gedragen.
Soms krijgen ze wel iets van een oma of groter buurkind. Daar zitten soms merkkleren bij en die gaan beduidend langer mee en blijven mooier in de was, ook na vele keren wassen.
Natuurlijk betaal je ook voor het merknaampje en dat is eigenlijk jammer, want als ze de prijs wat zouden laten zakken zou ik zeker voor die kwaliteit gaan. Nu is dat echter niet betaalbaar voor mij...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een spijkerbroek van een textielsuper kun je na een week al naar de kleermaker brengen.
rits gaat kapot, stretch gaat eruit.

Waardeloos.
ik doe het niet meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ok, het kwaliteits verschil is nu wel duidelijk (Bedankt voor alle mensen voor me die antwoord hebben gegeven op deze vraag)
Maar merkjes zeggen niet alles.
Er zijn duren ZLECHTE merken en dure super goede kwaliteits merken.
Echter ook goedkope SLECHTE en goedkope super goede merken!!
Je komt er achter door ze te proberen, Welk merk goed zit (Want sommigen hebben hun eigen vorm, en sommigen een standaard vorm voor je lichaam)
Of het nou een duur of goedkoop merk zal zijn:
Dat is per persoon anders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet zeker dat er een aanzienlijk kwaliteitsverschil is, maar of dit ook werkelijk is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk vaak allebei. Als je heel goedkope kleding koopt, dan is de kwaliteit vaak ook niet zo goed. Bij dure merken betaal je voor het labeltje, maar ook voor de goede kwaliteit die ze bieden. Ze kunnen geen slechte kwaliteit leveren, want ze hebben een naam hoog te houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja er zit wel degelijk een kwaliteitsverschil in.
Wij hebben het pas weer ondervonden. Wij hebben nu een paar keer t-shirtjes van een goedkoper merk voor onze dochter gekocht. Na 3 keer wassen zag je toch dat de kleur een stuk minder werd. We gaan nu toch weer terug naar het merk Bengh. Deze shirtjes kan je 100 keer wassen maar blijven mooi. Ze kosten wel 4 keer meer maar je doet er ook 4 keer langer mee en ze ziet er beter uit!

Dus uiteindelijk zijn we in dit geval met dure kleding goedkoper uit! Je koopt alleen dan wat minder t-shirtjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing