Mijn huisarts stuurt het dossier niet door, wat kan ik doen?
Twee jaar geleden ben ik verhuisd (121km) en zoals je wel begrijpt, heb ik toen een nieuwe huisarts nodig. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een huisarts en heb er 1 gevonden die in de buurt is en ook nog plek heeft. Deze huisarts kan mij alleen aannemen wanneer ik een dossier heb van mijn vorige huisarts. Mijn eerste vraag is, mag de huisarts mij weigeren zonder dossier?
Mijn tweede vraag gaat over mijn 'vorige' huisarts. Ik heb deze huisarts meerdere malen verzocht mij het dossier toe te sturen. Hier ben ik al meer dan 4 maanden mee bezig en heb tot op heden niets ontvangen. Dit brengt mij daarom in de situatie dat ik niet van huisarts kan veranderen terwijl ik al enkele maanden naar de huisarts wil omdat ik 2 klachten heb. Wat kan ik doen om te zorgen dat deze huisarts het dossier deelt?
Ik heb een rechtsbijstand verzekering, maar vraag mij af of er geen simpelere manier is om dit te regelen. Gezien het wettelijk geregeld is dat je zelf mag kiezen om van huisarts te veranderen, denk ik sterk te staan in dit opzicht.
Graag hulp/tips!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.