Hoe voorkom je irritaties terwijl je 24/7 bij elkaar bent?
Ik ga deze zomer op vakantie met mijn oom en tante en mijn twee nichtjes (ben 16) de ene is een jaar jonger maar lijkt wel 5 jaar jonger. De andere is 3 jaar jonger en lijkt ook zo'n 7 jaar jonger. Of dit aan mij ligt (omdat ik misschien snel volwassen ben), aan hun (blijven lang kind) of gewoon een beetje aan beide durf ik niet te zeggen.
Nu ga ik met hun op vakantie mijn oom en tante (die ik hoogstens 1 keer per jaar zie) weten wel dat ik in mijn doen een stuk ouder ben, maar (als voorbeeld) uitgaan daar ik denk niet dat ze dat verwachten en dat ook niet toe zullen laten.
Sterker nog hun zijn echte familie mensen en ik (enigs-kind) vind het wel fijn (ben er ook gewend aan) om me even alleen te zijn. Dit zal hier dus niet tot nauwelijks gebeuren (deel een kamer met mijn nichtjes) dus dit gaat ben ik bang (vooral van mijn kant) frustraties/irritaties opleveren. Hoe moet ik hier mee omgaan dat het ook leuk blijft voor mezelf?
Af en toe terug trekken kan natuurlijk wel maar ik ben bang dat dit niet genoeg is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.