Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je als een vrouw geen eitjes hebt om kinderen te maken, word je dan ook nooit ongesteld?

Ik heb gehoord van mijn moeder dat iemand geen eitjes heeft. Ik vroeg me af of je dan ook niet ongesteld word

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je geen eierstokken hebt kun je niet ongesteld worden want de follikel (waar het eitje in groeit) produceert hormonen voor de menstruatiecyclus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Menstruatiecyclus#Hormonaal_verloop

Het zou nog kunnen zijn dat je wel follikels hebt die leeg blijven en dan zou je ongesteld kunnen worden maar van die aandoening heb ik (nog) niet gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze personenen worden wel ongesteld. Er vind alleen geen eisprong plaats.
Als er een eisprong plaatsvind stijgt de tempratuur van het lichaam iets. wil je dus weten of jij wel een eisprong hebt kun je jezelf iedere dag de tempratuur opnemen. Dit moet wel op dezelfde tijd iedere dag en je mag niet aan de pil of iets dergelijks zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedere maand zal het vrouwenlichaam zich voorbereiden op een mogelijke zwangerschap, door een nest te creeeren voor het bevruchte eitje.
Wanneer een bevruchting uitblijft zal het nestje en het eitje dat niet bevrucht is verwijderd worden, de menstruatie.
Dit wordt geregeld door hormonen.
Als een vrouw nu geen eitjes heeft of de eileider is verstopt, maar de homonenwinkel blijft draaien dan zal zij ongesteld raken. Daarom blijven vrouwen ook menstrueren wanneer er een sterilisatie heeft plaats gevonden.
Daarom zij er ook vrouwen die ongesteld zijn maar toch onvruchtbaar zijn
Robby B B
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing