Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gelukkigste landen ter wereld (wetenschappelijk onderbouwd onderzoek)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
848

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Top 5 van de lijst:
1. Denemarken
2. Zwitserland
3. Oostenrijk
4. IJsland
5. De Bahama’s
Nederland staat op de 15de plaats.

De analyses zijn gebaseerd op honderd verschillende studies die over de hele wereld zijn gehouden. Hierbij zijn er 80.000 mensen ondervraagd. De vragen hadden betrekking op gelukkig zijn en tevredenheid in het leven. Ook werd er gekeken naar gezondheid, rijkdom en het kunnen volgen van onderwijs. White vindt het opmerkelijk dat een aantal grote landen slecht scoren. Zo staat China op de tweeëntachtigste plek, India op de honderd vijfentwintigste en Rusland op honderd zevenenzestig.

Toegevoegd na 1 minuut:
De lijst werd gemaakt door psycholoog Adrian White van de Leicester University.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dan moet het een goed onderzoek zijn, want de Nederlands professor uit mijn antwoord heeft dezelfde top-3!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is dit een goed onderzoek. Dit is toch ook het beste antwoord..!?
;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat IJsland wel uit de top tien is weggezakt het afgelopen jaar.

Andere antwoorden (5)

een niet wetenschappelijke enquette onder jongeren gevoert wees uit dat de Nederlandse jeugt het gelukkigst van de wereld is.
Hoorde dat op Radio 1, en dat geloof ikwel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Nigeria
2. Mexico
3. Venezuela
4. El Salvador
5. Puerto Rico

Ronald Inglehart et al. (eds.) HUMAN BELIEFS AND VALUES: A CROSS-CULTURAL SOURCEBOOK BASED ON THE 1999-2002 VALUES SURVEYS (Mexico City: Siglo XXI, 2004)

Toegevoegd na 44 seconden:
Ranking of Countries by Level of "Subjective Well-Being"

1. Puerto Rico
2. Mexico
3. Denmark
4. Colombia
5. Ireland
6. Iceland
7. N. Ireland
8. Switzerland
9. Netherlands
10. Canada
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is de Erasmus Universiteit goed? (Prof. Steenhoven)
Zie dan de tweede link.
Op 1 staat Denemarken, op 2 Zwitserland en op 3 Oostenrijk.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je voor je goede top 3!
Alle onderzoeken zijn gebaseerd op antwoorden van mensen en de ene vragenlijst kan slimmer zijn dan de andere, maar volgens mij blijft het nattevingerwerk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn argwanende geest zegt, dat al die onderzoeken gesponsord zijn door de overheden. Singapore beweert al jaren dat internationaal onderzoek heeft aangetoond de jongeren het gelukkigste zijn in Singapore, en uit de krant hier haal ik dat uit onderzoek blijkt dat Nederlandse jongeren de gelukkigste zijn.
Ik heb altijd geleerd, dat Pareto heeft aangetoond dat geluk niet te meten maar zeker niet te vergelijken is.
Conclusie: allemaal flauwe kul
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding