Kan het slikken van verschillende vitaminepillen tegelijk slechte gevolgen hebben?
Ik ben nu al 3 weken aan het kwakkelen met mn gezondheid; ben snel moe, heb bijna om de dag koorts, slaap erg slecht (nog slechter dan normaal).
Nou heb ik m'n bloed laten testen en alles is in orde, maar nog steeds ben ik ineens doodmoe, heb ik ineens extreme koppijn etc.
Het meest vervelende is nog dat ik ook geen eetlust heb. Hierdoor ben ik al een aantal kilo afgevallen, terwijl ik normaal een erg stabiel gewicht heb.
In ieder geval, om m'n weerstand dus een beetje te helpen slik ik extra vitamines.
Normaal slik ik altijd al "Huid, haar & nagels" van Sunwell en "Multi-totaal" van de Hema (beide altijd 1 pil, ipv 2 en 3 per dag). Daarbij slik ik nu "Vitamine B complex" van de Albert Heijn (ook 1 pil).
Is het onverstandig of zelfs schadelijk om deze combinatie te slikken (ookal is het in lagere dosis dan aanbevolen)? Ik ben altijd vrij panisch geweest met supplementen (aspirine etc gebruik ik vrijwel niet), dus ik wil geen verkeerde combi slikken.
Alvast bedankt!
Een overdosis aan bepaalde vitamines kan wel slecht voor je lichaam zijn. Mogelijk kunnen vitamines elkaar ook tegenwerken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.