Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom glimlachen mensen naar elkaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het valt mij op dat alleen XiniX en ik, op dit moment, ECHT antwoord geven op de vraag...
De rest geeft antwoord op de vraag: 'Wat is glimlachen?'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Loenie ook goed, het is meer uitwisselen van vriendelijkheid. Ik heb het niet geleerd, maar doe het wel, want het zit in mijn aard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag man!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat het een instinctieve manier is om aan te geven, dat je geen kwaad in de zin hebt. En het werkt. Ga met een glimlach naar de klantenservice toe en je hebt je zaak al voor de helft gewonnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Dat is aangeleerd... Het is ontwapenend, laat zien dat je niets kwaads in de zin hebt, maar het is aangeleerd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is uitwisselen van positiviteit en vriendelijkheid.

Toegevoegd na 25 seconden:
En mensen doen dat omdat het prettig gevoel geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit beleefdheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was me voor +1
Soms zegt het ook meer dan woorden. Net zoals een knipoog. Zo druk je uit wat je op dat moment voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, aangeleerd.

Niet zo'n ingewikkelde vraag dus niet zo'n complex antwoord.

Als je naar de dierenwereld kijkt, zal je zien dat dieren niet glimlachen en zelfs niet huilen, hoewel ze wel hund mond in veel manieren gebruiken (mannetjes wegjagen, vrouwtjes lokken, eten enz.)

Waarom een dier niet, en wij wel?
Wij zijn in prenciepe toch ook dieren?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In plaats van glimlachen zou je natuurlijk ook nors naar de ander kunnen kijken....en die mensen zijn er ook hoor.
Glimlachen is echter meer ontwapenend, toegankelijk communicatief, begripvol, hartelijk, de stijl van "ik wil kennismaken met jou", etc, etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat juist vriendelijke mensen zijn met een goed humeur. Het is ook om even kontact te hebben met je medemens. Soms zie je ook wel norse koppen, die je nog niet eens bekijken. Lijken een slechte dag te hebben, dat kan natuurlijk altijd. Maar vriendelijkheid en goed gehumeurd zijn straal je dan ook uit als je andere mensen tegen komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het niet aangeleerd, het is een instinctieve reactie. Het is één van die automatische lichamelijke reacties die ergens in een ver verleden – voordat we konden spreken - geëvolueerd zijn en vanuit diep in ons onderbewustzijn onze omgang met anderen in goede banen houden. Net zoals de wenkbrauwen als vanzelf omhoog gaan bij verbazing, en fronsen als iets tegenzit. Aapmenscommunicatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb jij gelijk : doofstomme babies/kinderen glimlachen, terwijl ze nog nooit een ander mens (laat stáán een glimlach!!!) hebben gezien......+1
Glimlachen is inderdaad een vorm van vredige uiting maar mensen glimlachen ook naar elkaar uit sacarsme.. dan weet je what's up lol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn een heleboel verschillende redenen om te glimlachen. Een aantal die ik er kan bedenken:
- als teken van herkenning
- ter verontschuldiging
- als vorm van beleefdheid
- als teken van verlegenheid
- als troost
- als aanmoediging
- als teken van liefde
- om je gevoel te verbergen
Er zijn vast nog meer redenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik glimlach naar mensen als:
Ze me vertederen.
Uit beleefdheid.
Als ik me vrolijk voel.

Een behoefte om je te uiten als je jezelf goed of gelukkig voelt, althans - dat bij een gemeende glimlach.
Een glimlach is ook lichaamstaal- je laat mensen zien dat het goed met je gaat. Als mensen verdrietig zijn, laten ze toch nog soms een glimlachje ontsnappen, puur omdat ze hun omgeving willen geruststellen, of juist laten zien dat er iets aan de hand is. Glimlachen doe je eigenlijk heel bewust.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet graag iets zeggen op het moment van de glimlach
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen doen dat veel vaker dan mannen. Glimlachen betekent: ik geef me over, doe me niets aan, ik ben geen vijand van je. Mensen die groot en sterk zijn glimachen nooit, die hebben dat niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fout
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pure onzin.
Omdat mensen niet meer kunnen kwispelen......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding