Wie kan mij een goed advies geven ivm met afvallen? lees aub de extra uitleg:)
Het lukt mij zelf niet om aftevallen.
Mijn probleem is namelijk ik ben verslaafd aan chocolade en dan zul je zeggen GEWOON NIET KOPEN! ja als dat zo makkelijk was dan was ik niet 30 kilo te zwaar en was ik al gestopt... maar dit lukt niet.
Vorig jaar heb ik therapie gehad bij Novarum ( een centrum voor mensen met een eetstoornis) en dat heeft niet echt geholpen.
Af en toe val ik een paar kilo af maar daarna kom ik in dezelfde cirkel terecht: Ik eet omdat ik mezelf dik vind dus "troost" ik mezelf, dan heb ik het op en denk ik waarom doe ik dat nou? en zo herhaalt dit zich.
Ik kan niet alleen afvallen, het lukt me gewoon niet maar die therapie heeft ook niets geholpen.
Heeft iemand bruikbare en serieuze tips? Want dit is voor mij een echt groot probleem en als ik niet gauw afval ( ik ben 25) red ik de 40 niet. Ik weeg 113 kilo ( als het ondertussen niet meer is) en ben 1,76 lang.
Alvast hartelijk bedankt !
Ik weet niet zeker, een keer vaag opgevangen, maar als ik jou was zou ik voor alle opties open staan! Succes!
En je maakt een KEUZE om het te kopen.
Jij bent verantwoordelijk.
Als jij dus besluit om het niet meer dat gangpad in te lopen. Heb jij de KEUZE gemaakt om je niet bloot te stellen aan chocola.
Het lijkt simpel maar het is zo effectief. Probeer dat eens een week vol te houden. Je zal zien dat ook je zelfwaardering omhoog gaat.
Jij hebt de touwtjes in handen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.