Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij een goed advies geven ivm met afvallen? lees aub de extra uitleg:)

Het lukt mij zelf niet om aftevallen.
Mijn probleem is namelijk ik ben verslaafd aan chocolade en dan zul je zeggen GEWOON NIET KOPEN! ja als dat zo makkelijk was dan was ik niet 30 kilo te zwaar en was ik al gestopt... maar dit lukt niet.

Vorig jaar heb ik therapie gehad bij Novarum ( een centrum voor mensen met een eetstoornis) en dat heeft niet echt geholpen.
Af en toe val ik een paar kilo af maar daarna kom ik in dezelfde cirkel terecht: Ik eet omdat ik mezelf dik vind dus "troost" ik mezelf, dan heb ik het op en denk ik waarom doe ik dat nou? en zo herhaalt dit zich.

Ik kan niet alleen afvallen, het lukt me gewoon niet maar die therapie heeft ook niets geholpen.

Heeft iemand bruikbare en serieuze tips? Want dit is voor mij een echt groot probleem en als ik niet gauw afval ( ik ben 25) red ik de 40 niet. Ik weeg 113 kilo ( als het ondertussen niet meer is) en ben 1,76 lang.

Alvast hartelijk bedankt !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij heb ik een keer gehoord dat je via hypnose kan stoppen met chocolade eten. Er word je dan wijsgemaakt dat je geen chocolade lust. Als je dan uit de hypnose bent gekomen, vind je dat nog steeds.
Ik weet niet zeker, een keer vaag opgevangen, maar als ik jou was zou ik voor alle opties open staan! Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooh ! dank je wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loes ik ken je probleem maar al te goed. Ik neem aan dat je alle medische facetten ook al hebt laten controleren. Wat je je heel goed moet realiseren is dat je een KEUZE maakt om die chocola in je mond te stoppen.
En je maakt een KEUZE om het te kopen.
Jij bent verantwoordelijk.
Als jij dus besluit om het niet meer dat gangpad in te lopen. Heb jij de KEUZE gemaakt om je niet bloot te stellen aan chocola.
Het lijkt simpel maar het is zo effectief. Probeer dat eens een week vol te houden. Je zal zien dat ook je zelfwaardering omhoog gaat.
Jij hebt de touwtjes in handen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is heel makkelijk om te zeggen: ik kan het niet. Met zo'n instelling gaat het nooit werken. Jouw probleem is dus veel meer dan alleen overgewicht, want je hebt geen doorzettingsvermogen. Stel gewoon prioriteiten. Wil jij kinderen en wil je die niet zonder ouder laten zitten? Afvallen. Wil jij zomers in bikini lopen? Afvallen. Koop een broek of mooie jurk in de maat die je straks wilt hebben, dat is je streven en je cadeau. Hang deze aan je kledingkast. Heb geen medelijden, jij hebt er zelf iedere kilo aan gegeten, dus jij bent degene die al die kilo's er ook weer af moet krijgen. En pak je dan chocolade, pak dan pure. Beter pak je als tussendoor een appel of sinaasappel. Eet normale maaltijden en geen vette hap.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (10)

beste loes mijn vader had er ook problemen mee hij heeft een personal coach gehad bij basic-fit mijn vader woog 147 kilo na 2 jaar woog hij nog maar 85 kilo hij is en blijft gezond het heeft hem echt geholpen het bleek dat hij in een half jaar 30 kilo zou afvallen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe kom je aan zo'n coach? en is het betaalbaar enzovoorts?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is betaalbaarder om gewoon te stoppen met de chocolade...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reclame
Ga eerst op zoek naar iets anders dan eten wat jij leuk vindt en wat je kunt gebruiken als 'troost'. Er is vast wel wat anders te vinden dan chocola wat jou een oppepper geeft. Wat vind jij leuk om te dóen?
Vervolgens ga je dat bewaren voor als het jou gelukt is enige tijd niet te snoepen, en alleen verantwoorde maaltijden in bescheiden porties te consumeren. Dáár mag jij jezelf dan voor belonen.
Ga buiten een wandeling of fietstocht maken wanneer de verleiding te groot wordt om toch snoep te nemen. Dat geeft veel meer voldoening, probeer dat te beseffen!
Het mooie van dit alles is dat jij jezelf leert te belonen voor een levenswijze die goed voor jou is en je ook nog eens zult blijken af te vallen. Twee vliegen in een klap dus.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Probeer te wandelen of zwemmen en fietsen. Zorg ervoor dat je goed in beweging blijft. Ook zal ik contact opnemen met je huisarts, deze kan je doorverwijzen voor psychologische hulp met een andere therapie dan dat je al hebt gehad. Als je een stukje chocola neemt, probeer er dan iets tegenover te zetten, dus ga dan toch even bewegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er komen heel veel mensen van allerlei verslavingen af, dus waarom jij niet?
Het is makkelijk gezegd: kan niet, want ik heb een verslaving
Ga bij Weight watchers of E.G.A , iedere week verplicht wegen, dan wil je echt wel laten zien dat je afgevallen bent.
Goede stok achter de deur.
En beperk de chocola als je hem niet helemaal af kunt zweren. Koop een keer in de week een kleine verpakking, en neem af en toe een stukje, verpakking op, jammer wachten tot volgende week
Een keer zondigen maakt echt niet dat je wel kunt stoppen met afvallen omdat het niet helpt
Tuurlijk helpt het, maar neem een goed eetpatroon waardoor je geen honger hebt, dat bestaat echt
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Ik zeg: sporten, sporten, SPORTEN!!
En je vooral ertegenin zetten!
Als je denkt; 'ik heb vandaag echt geen zin', dan toch gewoon doorzetten.
Heb je het programma 'Obese' gezien?
Als je ziet wat een discipline en doorzettingsvermogen die mensen hebben dan moet jij het al helemaal kunnen toch?

En belangrijk: schaam je niet voor je lichaam ttijdens het sporten want er zijn veel dikkere mensen dan jij en je mag er zijn want ieder mens is uniek.
Ze zouden juist respect voor je moeten hebben, want ze zien wél dat je er iets aan doet als je beweegt!

Heel veel succes en je kan het!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ikzelf ga altijd met een vriendin sporten, dat motiveert ook wel omdat je weet dat je er dan niet alleen voor staat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja.. sporten sporten dat zou wat zijn. het stomme is ik hou het een paar weken vol het niet eten en het sporten en dan zak ik weer in mijn oude gewoonte. Ik kan het niet alleen ik moet echt proffesionele hulp hebben want dit is mij natuurlijk al 100 x voorgesteld , en het si de waarheid maar mij lukt het niet. toch bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik herken het hoor!
Het lijkt door mijn antwoord dat ik het allemaal zo perfect doe, maar ik ben jonger dan jij en weeg 105 kilo. Ook niet echt goed dus. Ik hoop dat je er snel vanaf komt.
En dan hoor ik graag hoe je het doet/hebt gedaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stop je ook met sporten na een aantal weken gezond bezig te zijn?
Of stop je alleen met het gezond eten en blijf je wel gewoon doorsporten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"het niet eten en het sporten"
Wat bedoel je precies met "niet eten"
Als je daar een streng dieet mee bedoelt zit daar een oorzaak van het niet volhouden.
Je moet goed en redelijke hoeveelheden veel blijven eten als je gaat sporten anders houd je het nooit vol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jackd heeft daar gelijk in. Als je echt ineens het andere uiterste opzoekt, dus véél te weinig gaat eten komen de kilo's er na 3 weken net zo hard aan. Gewoon 's morgens niet meer dan 2 boterhammen en 's middags hooguit 3 en daarbij een glas water/jus d'Orange, halfvolle melk of koffie en thee zonder suiker en melk.
Dan 's avonds 1 bord vol met bv. Aardappelen groente en vlees. Probeer niet meer dan dat te nemen maar wat ook handig is, is voor elke maaltijd een appel te eten. Dan schijnt je spijsvertering sneller te gaan door de zuren in de appel. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet te streng zijn voor jezelf tijdens je dieetperiodes, het moet wel vol te houden zijn. En jezelf niet haten als het een keertje mislukt. Morgen is weer een dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh yes indeed!
Succesvol afvallen, maar vooral daarna op gewicht blijven is, naar mijn idee, alleen te bereiken met een volledig nieuwe levenswijze. Dat betekent dat álles in je leven in principe veranderd zou moeten (kunnen) worden: je eetpatroon, je gewoontes, je gedachten, echt alles. Het kan lang duren voordat die nieuwe levenswijze werkelijk volledig je nieuwe levenswijze is, maar dan is er ook werkelijk een nieuwe persoon, voor wie de oude persoon niet meer bestaat. Van je oude leven neem je dan definitief afscheid. Een jojo-effect is dan ook uitgesloten, omdat ook je gedachten (over je leven, over je eetpatroon, over je gewoontes) volledig anders (zullen) zijn dan vroeger.

Vergelijk het met iemand die vegetariër wordt. Hij of zij eet uit principe nooit meer vlees. Dat maakt geen deel (meer) uit van zijn of haar leven. Het bestaat eigenlijk niet meer. Dit zou in jouw geval moeten gelden voor chocola. Hoe ongelooflijk het ook klinkt, het is wel mogelijk. Gedachten over "zondigen" of "dit mag ik niet" komen bij de nieuwe levenswijze ook niet voor, omdat bepaalde voeding simpelweg geen deel is van jouw nieuwe levenswijze.

Bij de nieuwe levenswijze hoort in ieder geval meer en regelmatig bewegen (door sport, maar ook door het kiezen van de trap in plaats van de lift, het kiezen van de fiets in plaats van de auto, enzovoort), altijd voldoende en gezond eten en volledig ophouden met ongezonde gewoontes.

Dit gaat allemaal niet vanzelf en kan een proces zijn van jaren. Professionele hulp is hierbij hard nodig. Ook een groep van mensen om je heen, die je altijd steunen, is zeer aan te raden. Voor het vinden van professionele hulp zou ik, om te beginnen, een afspraak maken met je huisarts. Een fitnesscentrum, een diëtist(e) en andere mensen en organisaties die een volledige verandering van je levenswijze kunnen begeleiden, zijn bij het bereiken van resultaat onmisbaar.

Veel succes!
(Lees meer...)
Antoni
11 jaar geleden
Geloof het of niet maar je bent ondervoed.
Je lichaam mist bepaalde vitamines en mineralen en o.a. daarom blijf je eten.

De drang naar chocolade wordt o.a. verklaard door een magnesium tekort.
Dat is uit de hand gelopen, je bent verslaafd. Niks bijzonders hoor, ga maar eens opletten hoeveel er om je heen een suikerverslaving hebben en elk jaar met oud&nieuw weer voornemen minder te gaan snoepen.

Teveel tips om op te noemen, het komt neer op een andere voedings en levenswijze, voor nu:
Koop de beste en meest pure chocolade die je kan vinden, ik heb meestal 85% cacoa. (je doel is een paar stukjes per dag)
Neem een magnesiumcitaat supplement.
Eet bio. Vermijdt koolhydraten zoveel mogelijk, vervang dit door vetten en wat eiwit, je blijft dezelfde hoeveelheid calorieën eten. Als je dit doet zal je automatisch minder calorieën gaan eten.
Ga niet ineens veel sporten, dat trekt je lichaam (nog) niet, ga wandelen, rustig fietsen in het bos of platte land.

Lees je in over lacto paleo voedsel.

Toegevoegd na 2 minuten:
*magnesiumcitraat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
JackD heeft gelijk, je kan in het begin steeds verminderen met de hoeveelheden, doe bijvoorbeeld aardbei en dip dat in chocola. Je krijgt chocola binnen en ipv een reep,wordt de suiker van die reep vervangen door fruitsuiker vd aardbei. Nu eet je dan alleen maar een laagje suiker. Als dat je bevalt, dan neem je de helft gedipt met chocola en de helft zonder. En daarna een kwart, totdat je alleen maar aardbeien overhoudt. Aardbeien gaan dan de plaats innemen van chocola. Je beseft het dan niet,maar het gebeurt. En neem het ideale slanke beeld voor je. Streef ernaar. En elke dag beginnen een 1 uur sporten, het hoeft geen uitputting te zijn maar gewoon even wandelen. Op een gegeven moment als je een beetje conditie hebt opgebouwd dan kan je gaan joggen. Je zult merken dat op een gegeven moment het rennen je een fijn gevoel gaat geven en het ook bijdraagt aan jouw ideale beeld.
Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat je iets met je handen doet zodat je geen eten in je mond kunt stoppen. Het klinkt idioot, maar als je b.v. fanatiek aan het handwerken (breien, haken) slaat, heb je geen tijd om eten in je mond te stoppen. Voor sommige mensen werkt dit.

En koop de puurste chocolade die je krijgen kunt, die verzadigt heel snel je chocoladekick en je krijgt niet zo'n berg vet en suiker binnen. Bij de Aldi hebben ze goeie kleine reepjes die met z'n vijven in een pak zitten. Spreek met jezelf af dat je er eentje per dag mag, en niet meer.

De tip om supplementen te slikken, vind ik een hele goeie. Jouw lichaam komt waarschijnlijk ergens iets te kort.

Heb je iemand om samen mee te lijnen? Zodat je elkaar kunt motiveren als je in een dip zit? Dat werkt vaak ook heel goed.

En ik heb nog een leuk filmpje om je moed in te praten om toch wat aan lichaamsbeweging te doen en op te houden met een hekel aan jezelf hebben. Zet hem op, je kunt het!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niemand hier kan je het juiste advies geven, buiten het feit dat je direct begeleiding en hulp nodig hebt. Dit kun je niet alleen doen met wat tips van de mensen hier.

Ik wil je dringend adviseren toch (weer) hulp te zoeken. Je hebt namelijk begeleiding nodig om dit te doen. Ik heb wat sites voor je opgezocht en verzoek je met één van deze instellingen contact op te nemen om je te helpen.

De GGZ heeft "CrisisCare" zij kunnen je vragen beantwoorden je eventueel helpen, of doorverwijzen. Het is duidelijk dat je niet de juiste therapie gehad hebt. Tevens zijn er nog andere instellingen, vaak volledig vergoed door de verzekeraars. Heel veel succes ermee, en doe dit alstjeblieft niet alleen, want dat werkt echt niet, helaas.

http://www.crisiscare.nl/

http://www.centrumvoorobesitasnederland.nl/obesitas/morbide-obesitas/

http://www.trubendorffer.nl/verslavingen/eetverslaving?gclid=CJjx67i3i7cCFclZ3godhS8Aig

http://www.jellinek.nl/ben-ik-verslaafd/eetverslaving-binge-eating/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image