Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet bijna ongesteld worden, maar ik ga morgen zwemmen. Moet ik dan een tampon indoen?

Ik moet ongeveer morgen weer ongesteld worden, maar ik ga zwemmen morgen. Is het verstandig om dan een tampon in te doen? Zoniet, wat moet ik dan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ik zou het wel doen. Je wilt het risico niet lopen om in het zwembad ongesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dat doen ja, dat is ook verstandig maar de vraag is of je vagina niet te droog is om de tampon er in te krijgen. Probeer het met een wat kleinere maat, de kans is groter dat het dan wel lukt en je begint meestal niet met een stroom bloedverlies, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Je doet pas een tampon in wanneer het vloeien is begonnen. Als het nog niet aan de gang is op het moment dat jullie gaan zwemmen, dan kun je er zeker van zijn dat dit in het water niet gaat gebeuren. Dan ga je het pas merken nadat je uit het water gekomen bent. Je gaat dan meteen naar het kleedhokje om je te beschermen.

Toegevoegd na 33 minuten:
Hier staat uitgelegd waarom je geen tampon moet dragen als je niet ongesteld bent: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/vrouwelijk-lichaam/tampon-indoen-ongesteld.116735
Amadea
12 jaar geleden
het is goed om een tampon in te doen voor de zekerheid, het is wel vaak zo dat als je ongesteld bent en bijvoorbeeld in bad gaat dat het dan stopt door water, maar niet bij iedereen is dat zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing