Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe haal je een wrat weg?

mijn zoon, van 15 jaar heeft een wart op zijn voet ( tussen de tenen )
we zijn al 2x naar de huisarts geweest om hem afgestipt.
we hebben ook al iets gekocht waarmee hij ze zelf thuis kan afstippen

maar het heeft allemaal niet geholpen. heeft iemand een tip voor hoe je dit oplost?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Vang je ochtendurine in een bakje/potje/kommetje of iets dergelijks op en zorg dat je wrat een paar minuten in je ochtendurine weekt. Binnen 5 a 7 dagen ben je van je wrat af.
Meer tips vind je op de site hieronder (zie bron)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt dit verhelpen door een aardappel te schillen, en dan met de natte kant van de schil over de wrat te wrijven. Ongeveer om de dag herhalen en dan gaat de wrat weg. Ik heb het zelf ook geprobeerd en bij mij werkte het heel goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wratten kan men verwijderen met salicylzuur, dat is een aanstipvloeistof welke zonder recept verkrijgbaar is bij apotheek. De opperhuid wordt zachteren de wrat verweekt. Het product is ook desinfecterend.
Indien u product op gezonde huid komt kan u dit beter onmiddellijk verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behandeling door de huisarts of een dermatoloog is het beste.
De arts kan vaststellen dat het wel degelijk om wratten en niet om condyloma (vijgwratten) gaat. Na de diagnose kiest hij de meest geschikte behandelingsmethode:
•Verwijderen van de wrat met een curette (schraper), een operatiemesje of met een elektrisch toestel.
•Wegbranden van de wrat met salicylzuur.
•Verschroeien door koude met vloeibaar stikstof (cryotherapie).
•Verschroeien met de laser.
Opgelet: voor sommige van deze behandelingen zijn meerdere sessies nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aanstippen met h2o2 (foodgrade)

Google op "wart peroxide" en je vindt meerdere methodes.
Ik heb geen ervaring met wratten, wel met andere huidproblemen.

3% is zeker veilig, dat heb ik ook wel eens op kleine (open) wondjes gedaan, ik zou alleen aanstippen, verder niks.
6% doet waarschijnlijk ook geen pijn, hogere percentages kan zeer gaan doen.

Zeker geen 35% gebruiken, hoewel er wel op internet te vinden is dat dit kan: niet doen, Kan op brandplekken (die goed genezen) veroorzaken en veel pijn ook moet je het zeker niet in je ogen krijgen.
Dat allemaal klinkt eng, maar je wilt ook niet weten wat er allemaal fout kan gaan met de middelen die je al gebruikt hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image