Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo, ik heb al 2 en halve week een gesprongen ader in mijn oog, en het gaat maar niet weg. Ik vraag me nu dus af of dit wel goed is?

Ik ben na ander halve week naar de dokter geweest die zei dat ik nog een paar dagen moest wachten en dat het dan wel weg zou zijn.
Maar ik heb het dus nu al 2 en halve week en ga me nu toch echt afvragen of het niet iets anders is en hoe lang dit nog gaat duren voordat dit weg is.
Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Omdat het bindvlies doorzichtig is en heel losmazig kan een kleine bloeding onder het bindvlies op het oogwit er heel indrukwekkend uitzien. Het is echter een onschuldige aandoening te vergelijken met een blauwe plek op je arm of been na stoten. De bloeding verdwijnt meestal binnen twee weken en krijgt door het afbraakproces van het gestolde bloed na rood dan groenig en later gelige kleur waarna het volledig verdwijnt. Een duidelijke oorzaak is er vaak niet; ook een verband met hoge bloeddruk is niet altijd aanwijsbaar het treedt wel vaker op bij ouderen met wat fragielere bloedvaatjes. Patienten met bloedverdunners kunnen uitgebreidere en opzwellende bloedinkjes krijgen die ook langer tijd nodig hebben om weg te trekken. Een verdere verkleuring van het oogwit kan optreden bij een te hoog billirubine (galstof) gehalte in het bloed als teken van een leverfunctiestoornis ( hepatitis).
Is er bij jou, na ruim 2 weken nog geen herstel, ga dan terug naar je huisarts en vraag eventueel een verwijzing naar de oogarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je geruststellen, ook mijn man had een rood oog, gesprongen ader,volgens de arts onschuldig en is vanzelf verdwenen.
Houd moed en heb geduld want het gaat echt over.
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing