Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kindje moet morgenvroeg haar dosis antibiotica krijgen maar heeft op dit moment buikgriep. Dat wordt dus morgen moeilijk.?

Is er een manier om te zorgen dat ze haar medicatie binnen houdt of moet ik de dosering wellicht uitstellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Natuurlijk het saaie antwoord dat je dat moet overleggen met je huisarts. Op zich kan je de antibiotica met diarree wel door blijven geven, antibiotica veroorzaakt soms zelfs diarree.
In geval van overgeven ligt dat moeilijker, dus zeker even je huisarts kontakten.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als ik aan de diaree ben, neem ik altijd wat probioticacapsules, en ben ik in no time van het probleem af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewone dosering geven. Wat binnen blijft heeft ze in elk geval. Beter iets, dan niets. Mogelijk heeft ze een paar uur nergens last van en kan ze in die tijd toch een deel van de medicatie opnemen.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
Bel nu even je huisarts! De assistente zal je het antwoord geven,

Gewoon doorslikken, een antibioticakuur moet je niet onderbreken en wel afmaken, misschien een tot enkele dagen verlengen als de diarree langer duurt, dat is mijn antwoord, maar ik ben geen arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij twijfel kun je beter je huisarts bellen.

Je moet vaak door gaan met de kuur, het is belangrijk dat je kindje deze af maakt en de juiste dosering binnen krijgt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image