Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik stoppen met scheten (laten) ?

Dames en Heren, ik heb een dringende vraag. Ik kan ondanks niet stoppen met scheten laten. Dit is zeer bellemerend. Wat moet ik?Ik heb een probleem , en schaam mij hiervoor

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (11)

Door je eet en drinkpatroon te veranderen.

Bijvoorbeeld geen bonen meer eten, en geen dranken met bubbels meer drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens!
Ik mag toch aannemen dat je dit niet doet wanneer er andere mensen om je heen zijn. Want het is namelijk gewenning. Wanneer je namelijk altijd scheten laat wennen je darmen eraan en wordt het een soort van gewoonte. Je zult dus gewoon je darmen eraan moeten laten wennen om ze er niet steeds uit te duwen. Dus als jij met andere mensen het niet hoeft te doen dan hoef je ze er ook niet altijd uit te duwen wanneer je alleen bent. Want ik mag toch aannemen dat je ze niet de hele dag laat (in de winkel, in de bus, of in de auto....) Begin daar eens mee, en maak mij niets wijs dat ze eruit moeten want het hoeft echt niet.
En let ook eens op je eten, uien, knoflook, melkproducten, je gaat er scheten van laten.
Succes ermee he!

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik wilde ook nog even toevoegen dat je natuurlijk bepaalde bonen, witte bonen, bruine bonen, etc beter even kunt laten staan. Wat ook heel belangrijk is om je eten rustig op te eten en goed te kauwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja wat je eet is vrij belangrijk
probeer ook eens yakult als je maag vaak van streek is
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Don't worry! Lees dit: http://gezondheid.blog.nl/algemeen/2008/04/23/scheten-laten-is-gezond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij iedereen is er altijd een hoeveelheid gas in het maagdarmkanaal aanwezig.
Dit gas komt in het maagdarmkanaal door:
* Het inslikken van lucht
Elke keer als we slikken gaat er ook een kleine hoeveelheid lucht mee naar binnen.
* Gasvorming door de darmflora
De darmflora is een verzamelnaam voor alle bacteriën die zich in de darm bevinden. Onverteerde voedselresten die in de dikke darm terechtkomen worden door de darmflora bewerkt. Bij dit proces komen veel gassen vrij.
* De bloedsomloop
Een heel klein deel van het gas is afkomstig van de bloedsomloop. Gas wordt vanuit het bloed afgegeven aan de darm en ook weer door de darm afgegeven aan het bloed.

Het gas in de darm bestaat vrijwel geheel uit stikstof, zuurstof, koolzuurgas, waterstof en methaan. Dit zijn allemaal reukloze gassen. Het stinken van winden heeft te maken met de geringe hoeveelheid ‘stinkende gassen’. Dit zijn vaak zwavelverbindingen (rotte eieren) die vrijkomen bij de afbraak van bepaalde eiwitten. De samenstelling en de geur van het darmgas heeft o.a. te maken met de voeding en de darmflora.

Iedereen laat winden en dat is dus heel normaal. Om het darmgas kwijt te raken wordt er per dag ongeveer 10 keer een wind gelaten. U merkt hier nauwelijks iets van.

Extra gasvorming in de darm is een vervelend probleem, vooral als er geen controle is over het winden laten. Mensen schamen zich er vaak voor. Zij gaan contacten vermijden en durven het niet met de huisarts te bespreken.
Dus, de moraal van het verhaal is, doe dat nou eens wel!
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gekopieerd. Misschien heeft de vraagsteller echter meer aan het volgende deel uit dat verslag: Tips en adviezen bij winderigheid
Het is niet altijd duidelijk wat de oorzaak is van extra gasvorming.
Om winderigheid te voorkomen en te bestrijden is het belangrijk dat u:
regelmatig eet en geen maaltijden overslaat
rustig eet en goed kauwt
Neem voldoende tijd voor de maaltijd en praat niet te veel tijdens het eten.
producten vermijdt die extra gasvorming geven
Zoals koolzuurhoudende frisdranken, bier light-producten, peulvruchten, koolsoorten, ui, prei
e.d.
geen kauwgom gebruikt
stopt met roken
verstopping probeert te voorkomen door een gezonde, gevarieerde en vezelrijke voeding te
gebruiken
Bij verstopping is vezelrijke voeding erg belangrijk, maar door het gebruik van extra vezels
kan de gasvorming ook tijdelijk weer toenemen. Belangrijk is dan ook om het aantal vezels
geleidelijk uit te breiden. Drink daarbij minimaal 2 liter per dag. Met link:
http://www.mlds.nl/pages/download_pdf.php?type=disease&action=download&id=23
AWM
14 jaar geleden
Nee, ik heb de tekst van een andere website. Daar stond dit niet bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, moet kunnen. In ieder geval zal de vraagsteller wel iets hebben aan de tekst en de link lijkt mij.
't Kan ook heel simpel 'n bacterie/schimmel zijn die in je darmen/lijf zit. En ja.. dat kan inderdaad 'n probleem zijn!
Sterkte met je gassen!!

(beter één in de wijde ruimte dan in 'n nauw gat toch?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijke ervaring: sinds ik meer aan lichaamsbeweging doe laat ik minder scheten. Kan het daar bij jou aan liggen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een mogelijkheid dat je last hebt van je gal/lever, dat kan gepaard gaan met ongewoon veel boeren en winden laten.
Hier hebben zeer veel mensen tegenwoordig last van, dus jij misschien ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je veel koffie en cola drinkt,verander dit dan ns in thee en vruchtensappen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is dan je motivatie daarbij?
Let wel, ik wil je niet op de kast jagen met kritisch te zijn, maar vind het een boeiend onderwerp waar ik lering uit hoop te trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffie en koolzuurhoudende dranken oa cola is de grootste boosdoener, veroorzaken het meer dan gemiddelde scheten laten
Je moet de oorzaak op (laten) zoeken!!!
Daarnaast kun je proberen of bij elke maaltijd een glas mineraalwater met een lepel molkosan nemen helpt.

Molkosan is melkzuur dat voor de darmen goede bacteriën bevat, het helpt vaak bij gasvorming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheet wordt veroorzaakt door ingeslikte lucht en koolzuur, en een mengsel van gassen dat door bacteriën en gisten in de darmen van zoogdieren wordt gemaakt. Het gas wordt via de anus afgegeven aan de lucht. Dat maakt een karakteristiek geluid. Het gas heeft meestal een reuk.

Winderigheid wordt in de volksmond besproken met de term: 'een wind (of scheet) laten'. Winden laten heet officieel 'flatuleren'. De kunst van het winden laten wordt ook wel petomanie genoemd. Een petomaan is iemand die er een ziekelijk genoegen in schept winden te laten. Petomaan komt van het Franse woord 'péter' wat 'winden laten' betekent.

De meeste dieren, zoals zoogdieren, vogels, vissen en insecten, laten winden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image