Hoe om te gaan met mensen die altijd wat op te merken hebben? zie uitleg
Ik heb een vriendin die ALTIJD iets op te merken heeft en het is soms best irritant. Als ik haar erop wijs van goh jij hebt ook altijd wat te zeggen.. zet ze een zielig gezichtje op en zegt dingen als o valt toch ook wel meeee??!! Geen zin in discussie dus laat het dan zo. Mijn vraag wat moet ik hier nou mee..ik vind het altijd zo vervelend vooral wanneer dit in t openbaar is. Denk ik waarom? Je weet dat het beledigend kan overkomen..
Voorbeelden; je broekje zit best wel strak he? Mijn antw nee hoor dat hoort zo. Zij; oja mijn ook maja ik heb ook hele dikke billen
2.(ik iets nieuws aan) ja wel een leuk shirtje opzich maar tis denk ik niet helemaal jou kleur he. Mijn antw. Geen? Iets als o ja zou kunnen. Weet niet hoe ik moet reageren.
3. Hmm je hebt je wenkbrauwen wel heel raar bijgewerkt staat niet zo mooi hoor.
Ik begrijp niet zo goed wat haar doel is en waarom ze zulke dingen zegt. Het kan eerlijkheid zijn ja, maar op mij komt het nogal beledigend over. En dat is puur de manier waarop en omdat zij het is. Bij andere kan ik prima omgaan met evt kritiek.
Jij reageert hier niet op omdat je geen zin hebt in een discussie en juist daar ga je zelf ook een beetje in de fout want op dat punt zou je juist moeten zeggen: Nee dat valt helemaal niet mee en ik wil hier gelijk eens een gesprek met jou over hebben.
Je kunt dan direct met haar in gesprek gaan en op een duidelijke manier uitleggen dat je die opmerkingen van haar niet prettig vindt en vragen waarom ze dit steeds doet,is ze onzeker dat ze dit doet enz......
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.