Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Jelle, dit kun je alleen zelf doen. Na een zware teleurstelling zul je door een verwerkingsproces moeten dat lijkt op rouw. Je moet als het ware afscheid nemen van een idee dat je had over wat je deed of hoe de wereld in elkaar zit. Wanneer je eenmaal succesvol afscheid hebt genomen kun je gaan werken aan het vinden van een nieuw idee over de wereld of een nieuwe manier van met een situatie om te gaan (of waar de teleurstelling ook over ging). Wanneer je een nieuw idee of doel hebt, dan ben je weer gemotiveerd om je daarvoor in te zetten. Zeker als je dit idee of doel weloverwogen je eigen hebt gemaakt, zodat je niet dezelfde 'fout' maakt als bij de situatie die de teleurstelling heeft teweeg gebracht.
Een en ander gaat natuurlijk makkelijker als je wat steun uit je omgeving hebt van mensen die naar je willen luisteren en met je mee willen denken.
Als dit over jou persoonlijk gaat: Succes en sterkte in de komende periode!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Door te denken aan je "beloning" die je zult krijgen na een inspanning. Hierdoor krijg je meer doorzettingsvermogen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teleurstellingen zijn het gevolg van (te hoge) verwachtingen.
Dus, als je niets verwacht, valt er ook niets tegen.
Verstandelijk is dit goed te begrijpen, maar dit in praktijk brengen is wel moeilijk hoor.
Probeer het ... en dan raak je van lieverlee misschien weer gemotiveerd.
Bij nader inzien ... motivatie houdt iets van verwachting in, en dus misschien toch niet zo goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag Jelle!
Altijd positief blijven, er zijn genoeg mensen de moeite waard om te blijven doorgaan met je ding;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door steun van vrienden. Volgens mij heb je gemerkt dat je die hebt!
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
waar slaat die min nou weer op?
plusje antwoordman.
AWM
14 jaar geleden
Dank. Dat minnetje was duidelijk niet van een vriend :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij ook een plusje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus is van mij+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Door niet bij de pakken neer te zitten,maar je schouders eronder zetten..Met doorzettingsvermogen en denken aan de goede dingen.Teleurstellingen komen op je pad en door je daar niet onder te krijgen dwing je respect af...Mijn respect heb je bij deze!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
en alweer zo'n gekke min :(
plusje muts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AAAAAAAAAAAHHHHHHHH verkeerde duimpje grrrrr kleine rotdingen. ff elders die - compenseren... grmbl
Het ligt eraan waardoor je een teleurstelling hebt gehad. Ik bedoel hiermee of je bent teleurgesteld in mensen of in prestatie. Als je bijv. een veelbelovend project op je werk bent gestart en dit is mislukt is het vaak makkelijker je te motiveren dan wanneer je teleurgesteld bent omdat een langdurige relatie met je vrouw of vriendin is stukgelopen.
Bij je werk weet je dat het je eigen schuld kan zijn en als je eenmaal geaccepteerd hebt dat het mislukt is zal je toch weer, met niet zo hoge verwachtingen, opnieuw beginnen. Dit heb je zelf in de hand, als je een doorzetter bent tenminste. Een teleurstelling op het persoonlijke vlak is moeilijker om weer motivatie te krijgen want je bent teleurgesteld in een mens. Dit ligt meer op het geestelijke vlak en zit niet alleen in je hersenen, maar ook in je hart, je gevoelsleven. Dat gaat veel dieper. Neem eerst eens de tijd om alles op een rijtje te zetten. Tijd heelt alle wonden zegt men en al heelt het nooit echt, de scherpe kantjes verdwijnen wel na een tijdje.Ook al lijkt dat niet zo in het begin. Stel je daarna weer open voor anderen en je zult zien dat het vanzelf gaat om weer interesse in andere mensen te krijgen, want er zijn heus genoeg leuke mensen die je weer een goed gevoel zullen geven. Zo raak je vanzelf weer gemotiveerd. Het voelt nu nog niet zo, want je moet er nu even niet aan denken en je kunt jezelf niet dwingen. Maar op gegeven moment lacht het leven je vanzelf weer toe en heb je weer alle motivatie opnieuw te beginnen. Geef het tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mezelf geleerd om uit teleurstellingen een les te leren. Klinkt misschien wat onrealistisch/zweverig maar werkt bij mij goed.

Dingen gebeuren en wat gebeurt is kan je niets meer aan veranderen, je kan er alleen van leren.
Elke teleurstelling is een ervaring, iets waardoor je kijk op dingen verandert.
Een moment om alles eens op een rijtje te zetten voor jezelf.
Andere, misschien wel betere of meer overwogen beslissingen te nemen, als dat je vóór de teleurstelling had gedaan.

Als je zo tegen een teleurstelling aan kan kijken geeft je dat energie, je buigt het negatieve gevoel, wat bij die teleurstelling hoort, om naar iets positiefs.
Hoop dat het voor jou ook werkt
in ieder geval sterkte ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar zit wat in Nelly+
Het is belangrijk om in jezelf te blijven vertrouwen na een zware teleurstelling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de waardering die je krijgt na die teleurstelling.
En die ondubbelzinnig aan geeft dat het gelijk aan jouw zijde is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, ik zou zeggen accepteren en dan loslaten. Ieder mens ontmoet tegenslagen of de schaduwen van het leven zelf, het is een pad van leren en soms zijn ze pijnlijk. Ik ben ernstig ziek maar ongeneeslijk optimistisch. Ik wordt niet meer beter, en nader het einde van het leven. Ook ik was teleurgesteld dat ik zo ziek moet worden. Deze gedachte van teleurstelling heb ik uitgebannen. Daarom accepteer ik mijn ziekte want dit schept ruimte om naar andere belangrijker dingen va het leven te begrijpen en te ervaren. Eerst zal je de kunst van loslaten moeten kunnen opbrengen en dan je teleurstelling accepteren. Het maakt mij een zeer positief mens ja zelfs al in mijn grondhouding. Het optimisme is voor mij van levensbelang, het geeft hoop en effectiviteit. Optimisme geeft draagkracht en mijn omgeving vibreert mee. Maak je los van je teleurstelling leer ervan en durf te leven want aan elke schaduwzijde is een zonzijde. Maak een groot probleem zo klein mogelijk, sta open voor vernieuwingen en gun je zelf vernieuwingen. Als je vast besloten bent om de mooie en goede dingen te zien zul je die inderdaad zien. Als je merkt dat je pessimistisch denkt, zelf nadat je hebt besloten optimistischer te worden, dan is dat niet erg. Zie het onschuldige in van negatief denken dat is ook positief optimistisch denken. Laat negatief denken of een pessimisme zachtjes los en bekijk of je een optimistischer manier kunt bedenken om tegen dezelfde gebeurtenissen aan te kijken. Zo wordt je een optimistisch mens, laat de teleurstelling los, doe dingen bewust en goed maar stap voor stap geleidelijk aan . Keep it small, small is Beautifull. Omdat mijn dagen korten geniet ik met volle teugen van het leven per dag. Gisteren is voorbij morgen nog zo ver alleen vandaag doet er toe. Soms is een teleurstelling alleen verdriet, maar verdriet heeft een helende kracht, verdriet heeft hoop in zich en dus toekomst. Huilen mag en het ruimt op, een deur met nieuwe perspectieven gaat open, mens durf te leven zingt Ramses S en hij heeft gelijk. Geniet van het leven, sterkte Addy
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image