kan ik mantelzorger worden van mijn moeder die vlak achter mij in een bejaardenwoning woont?
Mijn moeder is 78 jaar en ik doe met haar boodschappen en naak haar huis schoon
Toegevoegd na 2 minuten:
Ik maak haar huis schoon, ga met haar naar dokter of ziekenhuis en zorg vaak voor haar eten.
Dezelfde relatie tot je buren, dat kan helemaal niet...! die is namelijk goed (houden zo, ben veel te blij met 'normale' buren) of beroerd en dan zal het niet veel beter worden! Nog afgezien van het feit dat ik geen andere 'closere' relatie met buren "wil", is het ook niet te wensen dat het gedwongen vrijwilligers MOETEN worden, je zal erg rare situaties kunnen krijgen, de buurman die mijn was moet doen? (ik ben een vrouw) Ik dacht het niet... ik heb thuiszorg, hoor verhalen van andere patiënten die weigeren door mannen geholpen te worden ( geloof/ cultuur of leeftijd )... nou, ik weiger toch echt om verder dan oppervlakkig geholpen te worden door mannen. Laat mij eerst 93 jaar worden :)) dan praten we verder...
Er is nu sprake van 3 soorten vrijwilligers :
.) mantelzorger
.) buren (op aandrang van de overheid) dus eigenlijk zijn het "aangewezen" vrijwilligers
en
.) de "aloude" vrijwilliger. Wat ik zei, Conqie, is dat de relatie tot een (echte) vrijwilliger ophoudt als het niet "klikt". Diezelfde situatie is of kan desastreus zijn als de vrijwilliger een van je buren is. Dát is wat ik bedoelde, niets meer en niets minder.
Een vrijwilliger zie je niet meer daarna, je buren zie je (bijna) elke dag, niet fijn dus, niet wat je wilt en zeker niet onder dwang (van de overheid). Voor wat betreft boefje : je kunt het aanvragen (ook nog voor 2012!).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.