Hoe zorg je ervoor dat je geen 'loshangende huid' krijgt na afvallen?
Ik dacht altijd dat je alleen loshangende huid kreeg wanneer je extreem veel gewicht verliest, zoals zestig kilo. Ik moest zelf zo’n dertig kilo kwijt en de eerste tien is eraf. Ik ben veel centimeters verloren. Ik ben alleen doodsbang voor loshangende huid sinds ik erachter ben gekomen dat je hier al veel sneller aan kunt komen dan wanneer je relatief veel gewicht moet verliezen. Er zijn vrouwen die loshangende huid hebben terwijl ze minder dan mijn dertig kilo moesten verliezen. Ik heb onlangs op televisie een heel slank meisje gezien dat haar truitje omhoog trok waar een gigantisch ‘vetschort’ zat, slappe huid. Ze was erg veel afgevallen, ik geloof zestig kilo, maar dit heeft toch veel indruk op me gemaakt. Ja, wat ik af ga vallen is dan stukken minder, maar ik lees helaas ook bij gewichtsverlies zoals het mijne dat het gebeurt. Ik ben drieëntwintig, ik geloof dat dat voordelig zou moeten zijn, maar ook bij jonge vrouwen zijn er horrorverhalen te vinden. Ik heb heel veel striae op mijn heupen en een beetje op armen, maar ik heb gelezen dat dit een indicatie zou kunnen zijn voor waar je loshangend vel zou kunnen krijgen. Kan iemand mij vertellen wat waar is en hoe ik dit kan vermijden? Ik ben vooral heel erg bang bij mijn benen, die zijn echt megadik. Hoe krijg ik dat vet allemaal weg? Ik eet elke dag 1200 calorieën of iets meer, nooit te weinig.
heb je met 1200 kcal genoeg? lijkt mij wat weinig
Heb je die site gebruikt die ik in de reacties op een antwoord noemde? dan kun je kijken wat je ongeveer nodig hebt op een dag. Het beste kun je dan bij gewicht het gewicht invoeren wat je ongeveer wilt wegen
Voor jouw lengte zal dat denk ik rond de 70-75 kg liggen.
Traplopen.
Krachttraining is trouwens ook een aanrader, dat zorgt dat je strakker in je vel gaat zitten, en meer spiermassa = hogere vetverbranding.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.