Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wij moeten een WC maken die poep kan recycelen en hij moet in saharqa kunnen overleven en hij moet draagbaar zijn iemand een ideetje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zo inventief bent als je lijst met trefwoorden doet vermoeden moet dat een makkie voor je zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uitwerpselen zijn op verschillende manieren te recycelen.
- reinigen (biologisch afbreken)
- drogen en als brandstof gebruiken
- vergassen en het gas als brandstof gebruiken
- als mest

Of een combinatie van bovenstaande.

Hier een voorbeeld van het reinigen:
Er zijn inmiddels kleine zuiveringsinstallaties voor in de kelder te koop. Hoeverre deze ook in de Sahara werken, weet ik niet, maar bij een kennis heb ik zo'n ding in de kelder gezien, bestaande uit 2 kunststof tanks die het afval/rioolwater dusdanis reinigen, dat het eindproduct weer in het het huis gebruikt wordt (voor toilet, wasmachine en tuin) en enkel voor consumptie vers water nodig hebben (hoewel het eindproduct zelf ook drinkbaar is). Leeg is het draagbaar, gevuld natuurlijk niet. 1x per jaar wordt de bacteriestam gecontrolleerd en indien nodig aangevuld/vervangen.

http://www.rhein-berg-online.ksta.de/html/artikel/1143027840062.shtml

Niet alle afwaterbedrijven zijn blij met deze ontwikkeling, aangezien het hun geld kost.
http://www.focus.de/auto/ratgeber/zubehoer/umwelttechnik-streit-ums-abwasser_aid_192176.html

Als ik het niet zelf gezien had, zou ik er erg sceptisch tegenover staan, maar het werkt echt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er staat wat op deze site: http://www.composttoilet.nl/website/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=2&MMN_position=3:3

en het hele process in fotos: http://www.pixagogo.be/8145095209
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet van de poep een wc hokje maken of andere huizen. dat is ene goed idee want dat doen ze ook van dieren poep. en dat lukt ook goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de sahara zou je poep ook kunnen laten drogen... en dan gebruiken om een vuurtje mee te stoken... dat wordt ook gedaan met kamelenmest, meen ik...
de WC hoeft dan niet zo heel ingewikkeld te zijn...
gewoon een zitting op een standaard boven een kruiwagen... tentje erom voor de privacy en klaar is Kees...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 2008 las ik ergens een interessant artikel over sanitaire voorzieningen in ontwikkelingslanden in IS (tijdschrift over Internationale Samenwerking). Ik vond het zo boeiend dat ik meteen ook een abonnement genoemen heb.
Ik heb het voor je opgezocht in ISOnline:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is onmogelijk een levend wezen dat en draagbaar is en de sahara overleeft en poep eet bestaat niet laat staan dat het van poep iets bruikbaars maakten dat je het kunt maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fatsoenlijke kolonie bacteriën? Draagbaar, overleeft de Sahara en eet poep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe denk jij bacterien te maken die poep omzetten in iets bruikbaars,voor in de sahara, biogasinstalaties zijn niet draagbaar en met een handje vol bacterien in de sahara ben je vlug uitgepoept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vragensteller heeft het over recycelen, dat hoeft niet per se met een levend wezen. Bovendien is zo'n mini installatie echt wel draagbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
domtic je leest de vraag niet goed ,hij heeft het over recyclen en over overleven, en bij de laatse stand leven alleeen levende wezens en dat is dan ook het enige dat kan overleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las (lees) dat het systeem de Sahara moet overleven; in de algemene zin daar toepasbaar zijn, niet zo zeer dat het een levend mechanisme moe(s)t zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding