Is verliefdheid manipulatief?
In de zin van; kun je als zelf verliefdheid creëren d.m.v. criteria?
Door de tijd heen zijn vele mensen kritischer geworden ten opzichte van het vinden van de 'juiste' partner..
Is het zo dat je eerst een aantal criteria in acht neemt en vanuit die criteria gaat kijken of iemand wel binnen dat gestelde kritische plaatje past, waardoor je vervolgens verliefd wordt.. of hebben die criteria geen direct verband met verliefdheid? want wat maakt je dan verliefd als er geen criteria zijn, zijn we dan niet dag in dag uit verliefd?
Toegevoegd na 1 dag:
In mijn beleving kun je gevoelens manipuleren, daardoor kun je verliefdheid eveneens creëren. Het voorleggen van deze vraag is dan ook gebaseerd op 'hoe mensen hierover denken en hoe zij hier tegenaan kijken'.
Het beste antwoord op deze vraag bestaat in deze ook niet. Het is wel een gesloten vraag, dus je kunt kiezen uit twee uitersten.
Vanuit mijn selectieve waarneming heb ik gekozen voor (in mijn ogen) 'het beste antwoord', omdat deze het meest aansluit bij mijn gedachtegang.
Dit betekent niet dat ik niet open sta voor andere gedachtegangen of deze uitsluit.
Bedankt voor jullie antwoorden!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.