Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gezond is 8 uren per dag wandelen?

Ik vroeg mij af hoe gezond het is om elke dag (maandag tot vrijdag) 7 uren per dag te wandelen met een pauze van 1 uur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

overmatig bewegen kan verslavende vormen aannemen. Het lichaam maakt tijdens het vasten namelijk endorfinen aan. Ook bij (overmatig) sporten worden endorfinen aangemaakt. Deze stoffen geven een prettig gevoel, alsof je de hele wereld aankunt. Dit kan verslavend zijn en de behoefte aan meer vasten of meer sporten doen toenemen, totdat de lichamelijke reserves uitgeput beginnen te raken. Mensen die zich hebben verloren in het vasten of overmatig sporten (anorexia athletica) hebben vaak zelf niet de indruk dat het slecht met ze gaat. Ze voelen zich immers goed en hebben ontzettend veel energie. Stoppen met vasten of overmatig sporten kan een vorm van ontwenning teweeg brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hierbij ook genoeg eet kan het gezond zijn, wanneer je niet genoeg eet en dus te weinig brandstoffen hebt ga je uiteindelijk je spieren verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn genoeg mensen die de hele dag op hun benen staan te werken zoals winkelpersoneel en bouwvakkers. Als je het daarmee vergelijkt en gewoon regelmatig voldoende eet gedurende dag zou dat geen probleem moeten opleveren. Ik zou er alleen flink tempo inzetten maar misschien 4 a 5 km per uur.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing