Is het goed als je de morningafter slikt 2x in jouw cyclus? En kan je 1 pil gebruiken voor 2x onbeschermde seks ?
Ik heb dinsdag onbeschermde seks gehad en de dag erna de MAP geslikt. Dezelfde week heb ik zondag en de maandag erna weer onbeschermde seks gehad. Is het mogelijk om voor die 2 dagen 1 pil te slikken? En is het mogelijk om dus 2 pillen in 1 dezelfde cyclus te slikken?
Toegevoegd na 6 dagen:
Ik slik overigens de anticonceptiepil nog maar net een maand dus deed het voor de zekerheid.
37.9K
37.9K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker slim..
Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen was het toch?
Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen was het toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar wel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik slik de anticonceptie pil ook maar voor de zekerheid had ik de MAP gehaald. Vrijen zonder condoom is zoveel fijner en het hoeft niet onderbroken te worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De MAP is een hormonen bom, niet echt goed voor je.
Ritsuka
12 jaar geleden
Je bent al aan de pil, waarom zou je in hemelsnaam nog iets erbovenop slikken?
lees de bijsluiter eens goed van de pil..
lees de bijsluiter eens goed van de pil..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, als je de Pil gewoon netjes slikt, is die MAP helemaal nergens goed voor. Die beschermt je niet tegen geslachtsziekten, alleen tegen zwangerschap. En dat doet de Pil ook al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je dat ook doen als je een vaste vriend hebt? Na elke keer seks een MAP erin gooien? Heeeeel ongezond :/
Je kunt voldoende op de normale pil vertrouwen hoor..
Je kunt voldoende op de normale pil vertrouwen hoor..
Antoni
12 jaar geleden
Een MAP slikken na onbeschermde seks, terwijl je ook al een gewone anticonceptiepil slikt, is alleen nodig, wanneer je pas begonnen bent met het slikken van de anticonceptiepil of wanneer er sprake is (geweest) van verschijnselen als braken of diarree.
De anticonceptiepil werkt pas goed na langere tijd regelmatig gebruik en alleen wanneer er geen sprake is (geweest) van verschijnselen als braken of diarree, zodat de stoffen uit de anticonceptiepil goed in het lichaam kunnen worden opgenomen.
Lees de bijsluiter bij de conceptiepil voor de precieze informatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Antoni heel erg bedankt voor uw hulp. Ik slik hem inderdaad ook pas net een maand en deed het daarom voor de zekerheid. Maar nu ik dus 2x onbeschermde seks heb gehad is het dus niet nodig om hem nog een keer te slikken toch?
Ritsuka
12 jaar geleden
Goed de bijsluiter lezen.
As je de pil elke dag rond dezelfde tijd slikt, en geen last hebt van braken of diarree, en je gebruikt geen antibiotica die de werking tegen kan gaan, dan ben je gewoon beschermd.
Aa je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen, ben je gelijk beschermd vanaf pil 1.
Anders pas iets later, maar dat staat netjes in de bijsluiter uitgelegd. In deze situatie is het niet goed te zeggen of je beschermd bent, omdat je 2x zo'n hormonenbom in je lijf hebt gegooid, kan jr lichaam van slag zijn.
As je de pil elke dag rond dezelfde tijd slikt, en geen last hebt van braken of diarree, en je gebruikt geen antibiotica die de werking tegen kan gaan, dan ben je gewoon beschermd.
Aa je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen, ben je gelijk beschermd vanaf pil 1.
Anders pas iets later, maar dat staat netjes in de bijsluiter uitgelegd. In deze situatie is het niet goed te zeggen of je beschermd bent, omdat je 2x zo'n hormonenbom in je lijf hebt gegooid, kan jr lichaam van slag zijn.
Antoni
12 jaar geleden
xmaymay, dank voor je reactie. Voor de beste informatie moet je de bijsluiters lezen van de anticonceptiepil en van de MAP.
Uit je vraag begrijp ik, dat je seks hebt gehad op dinsdag 22 januari, zondag 27 januari en maandag 28 januari. De MAP is alleen effectief als die kort na het seksueel contact wordt ingenomen. Die tijd is volgens mij 48 uur, maar de juiste gegevens staan in de bijsluiter. Deze tijd kan ook verschillen per merk MAP.
Nu nog (het is nu 4 februari) de MAP slikken vanwege onbeschermde seks op 28 januari (dus zeven dagen later) is volgens mij nutteloos, maar laat je voor de zekerheid voorlichten door je huisarts en lees de informatie in de bijsluiter opnieuw, want dit is wat ik weet, maar ik kan het ook mis hebben! Het is overigens veel beter voor je lichaam te voorkomen dat je de MAP ooit nodig hebt, zoals anderen ook al hebben aangegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Antoni Ik heb seks gehad op dinsdag de 29e , zondag de 3e en vandaag was dus eigenlijk gewoon mijn vraag of je 1 map kon gebruiken voor 2 keer ..
Antoni
12 jaar geleden
Dan heb ik de toelichting bij je vraag verkeerd begrepen. Zoals al aangegeven door anderen, bevat de MAP heel veel hormonen en is het niet erg gezond deze vaak te gebruiken. Als het echt nodig is, moet het natuurlijk wel!
Ik wil je opnieuw adviseren om contact op te nemen met je huisarts om complete duidelijkheid te krijgen over wat er nu verstandig is.
Als de MAP nu nog effectief kan zijn vanwege de seks van 3 februari, -lees hiervoor de bijsluiter voor de precieze werkzame tijd van de MAP- dan zou ik de MAP nu wel nog nemen!!
N.B.: Volgens het antwoord van Stippel kan je twee pillen in een cyclus slikken. Maar laat je ook zo spoedig mogelijk adviseren door een deskundige, zoals je huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hieruit blijkt dat je echt eens een voorbehoedsmiddel moet gebruiken. 3x onbeschermde seks? Niet zo slim hè. ;) Ik weet niet of je voor 2x 1 pil kan slikken, ik zou langs de dokter gaan want je bent niet verantwoordelijk bezig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.