Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je door een thuiskapster B.V eczeem oplopen , omdat het gereedschap wat zij gebruikt niet is schoongemaakt ?

De thuiskapster is er voor 2 weken geleden geweest en heeft mijn haren geknipt,en nek uitgeschoren.
Nu voelt mijn nek schilferig en hard aan,lijkt op een soort
eczeem.
Hoe is dat bij een kappersbedrijf,maken die wel het gebruikte gereedschap schoon ?

Toegevoegd na 12 minuten:
Neen er is geen andere shampo gebruikt, mijn nek is
uitgeschoren met een tondeuse.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is onmogelijk. Eczeem is een allergische ontstekingsreactie en niet het gevolg van een bacteriële besmetting.

De symptomen die je beschrijft duiden wel op een reactie van de huid. Dat kan ook komen als het scheermes niet goed scherp was. Maar zo'n reactie is maar kort (zelfde dag).

Toegevoegd na 3 minuten:
Eczeem is dus nooit besmettelijk.

Ik lees nu dat je nek is uitgeschoren met een tondeuse. bij mij doen ze dat met een echt scherp scheermes en ik heb hier nooit last van.

Als het probleem na 2 weken optreed vind ik het onlogisch om het te relateren aan het kappersbezoek. Als het probleem optrad na het kappersbezoek en al 2 weken duurt, zou je de huisarts moeten raadplegen. Die kan ook zalf voorschrijven om de huid tot rust te laten komen.

Toegevoegd na 5 minuten:
toevoeging: kapperseczeem bestaat trouwens wel, maar daar hebben de kappers vooral zelf last van!

Hoe dan ook een bacteriële besemetting ligt niet voor de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eczeem is nooit besmettelijk? Maar zwemmers eczeem toch wel of heb ik dat mis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Edje, zwemmerseczeem is dan ook geen eczeem maar een schimmelinfectie. De aandoening lijkt op exzeem, maar is in dat geval wel een schimmelinfactie én bewmettelijk. Beetje verwarrend qua naamgeving. Kijk anders ook even in mijn links!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijk antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
som.
Door dit antwoord mag de kapster blijven.
Dank U voor het antwoord. M.V.G pluseen.

Andere antwoorden (1)

Ze zal het waarschijnlijk niet opzettelijk niet doen. Heb je de afgelopen tijd misschien een nieuwe shampoo gebruikt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding