Wie heeft 'n tip of gewoon raad met spugend kind?
Dochter is 4 en spuugt (écht overgeven dus) sinds een paar dagen gewoon de dingen die ze niet lekker vindt eruit. Géén idee meer wat ik moet doen. Ze is al een hele slechte eter en dit is natuurlijk wél dé manier om kwijt te raken wat je niet lekker vindt. Iemand ervaring hiermee, zo ja wat kan ik er aan doen?
Toegevoegd na 1 dag:
Ok. Ik heb besloten deze vraag vandaag nog te sluiten, ook al heb ik deze vraag gister pas gesteld. Ik ben heel erg blij met jullie antwoorden.
Ik zal even een korte toelichting geven.
Mijn dochter heeft altijd al héél slecht gegeten en ik heb altijd mijn man gevraagd haar geen aandacht te geven als ze niet eet. Hij heeft het daar héél erg moeilijk mee, heeft het idee dat ze zo niks binnen krijgt terwijl ze overdag écht genoeg brood en fruit binnen krijgt. 't Enkele snoepje en koekje tellen we maar niet mee.
Voor mij was het puur een bevestiging dat we toch mijn idee moeten volgen: het geen aandacht geven. En als dat niet werkt, dan toch maar naar de huisarts. Ze valt (nog) niet af dus we hebben nog even de tijd denk ik.
Allemaal bedankt voor jullie adviezen.
Er kan er maar één de beste zijn dus vandaar de eerste met het, naar mijn idee, 'beste' advies
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.