Ik zit in de ziektewet via het uwv, kan ik dan wel vrijwillegers werk gaan doen ?
Ik wil wat vrijwillegerswerk gaan doen, (ben niet lichamelijk ziek) maar ben bang dat het uwv gaat zeggen dat als ik dat kan, dat ik dan ook gewoon werk weer kan gaan doen. Ik zit al een half jaar thuis en heb geen sollicitatie plicht. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil gewoon een beetje mijn dagen doorkomen, helpt naar mijn mening ook weer bij mijn herstel. Weet dat ik het ook kan navragen bij het uwv zelf, maar ben benieuwd of iemand dit herkent of er iets van weet?
Toegevoegd na 17 minuten:
ik heb geen werkgever meer, dus zit niet via werk in ziektewet.
Toegevoegd na 45 minuten:
Nog even voor de duidelijkheid, mijn problemen liggen in de psychische/depresieve richting. ben dus niet echt lichamelijk ziek. Denk dat ik op zich wel weer werk kan zoeken, vind het zelf ook gewoon moeilijk om te zeggen of ik gewoon werk weer aankan.
Toegevoegd na 47 minuten:
het gaat er nu dus om dat ik vw wil gaan doen om een beetje mijn dagen door te komen en weer onder de mensen, iets te doen te hebben.
Toegevoegd na 16 uur:
Iedereen die geantwoord heeft hartelijk dank !! Heb er zeker wel wat aan gehad, binnenkort heb ik een afspraak met het uwv, dankzij jul;lie antwoorden denk ik dat het beter is om het daar eens goed na te vragen. Dus nogmaals dat jullie de moeite namen om te antwoorden.
Toegevoegd na 16 uur:
oops...laatste zin moet nog ergens dank tussen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.