Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werkt het goed om je oogleden dicht te doen en je ogen op en neer om in slaap te vallen?

Werkt het dus, aangezien je tijdens je slaap ook ogen op en neer doet. Daarnaast rust je ook goed uit ervan aangezien ik moeilijk in slaap val.

Heb deze manier ergens gelezen. Daar stond ook dat het na een tijdje voelt of je valt en dat je dan gewoon door moet gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
De derde keer dat je het vraagt. Probeer het vanavond zelf uit, dan weet je morgen of het goed werkt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Het is voor iedereen anders om in slaap te komen. Experimenteer met dit soort trucjes en vindt eentje die voor jou werkt.

Dat val-gevoel komt daardat al je spieren zich ontspannen, iets wat ook gebeurt als je valt. Zodra al je spieren ontspannen zijn moet je inderdaad door gaan met je ''trucje'', want dan ben je namelijk bijna in slaap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het actief je ogen heen en weer (gaan) bewegen, net zoals dit vanzelf gebeurt tijdens de remslaap, lijkt mij onverstandig. De bewegingen die de ogen vanzelf maken tijdens de remslaap (rapid eye movements) zijn hele andere bewegingen dan de bewegingen die een mens actief met de ogen kan maken. Voor het maken van die laatste bewegingen kan een mens kiezen; een mens kiest er niet voor om rapid eye movements te maken; dat doet het lichaam vanzelf.

De belangrijkste activiteit om goed in slaap te kunnen komen, is ontspannen. Dat betekent eigenlijk dat je (bijna) niets meer doet. Daarvoor moet je ook volledig ontspannen zijn. Als je dan actief bewegingen gaat maken, op welke manier dan ook, dan ben je niet volledig ontspannen.

Ik zou daarom deze manier om goed in slaap te kunnen komen, afraden.
(Lees meer...)
Antoni
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image