Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een soort trucje ofzo om van muggenbeten af te komen?

Ik heb vooral veel muggenbeten op mijn armen en benen opgelopen, is er een manier om ze sneller te doen verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
In welk land ben jij dan, dat je in december door muggen wordt gestoken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Smeer je in met Citronella, dan voorkom je dat je gebeten wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult wel ergens in Azie zitten, 8 uur geleden was het daar ochtend. Hydrocortison is daar op de meeste plekken gewoon bij de apotheek te koop.
Probeer je beter te beschermen, muggen kunnen ziektes overdragen (de overdagmuggen kunnen Knokkelkoorts hebben, de nachtmuggen hebben in sommige gebieden van Azie malaria)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben gewoon in België. Helaas zitten ze hier nu ook nog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeleneF, wil je daarmee zeggen dat je alleen in de nacht door muggen gestoken kan worden, of dat iemand alleen snachts slaapt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Een snelle tip is om op elke muggenbeet een kruisje met behulp van je nagel te maken. Dit is echter een tijdelijke verlichting van de pijn/jeuk. Verder zijn er ook van die elektrische schok apparaatjes. Die schijnen ook de pijn en jeuk te verhelpen. Om een muggenbeet zo snel mogelijk te laten verdwijnen is het laten uitdrogen (net zoals bij een puist) het beste. Bij de Apotheek zijn er verschillende zalfjes te verkrijgen. Wellicht helpen deze? Ik ben helaas ook altijd een slachtoffer van muggen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik lees net dat een beetje tandpasta, azijn of boter ook schijnt te helpen. Mocht je geen tijd hebben om naar de Apotheek te gaan, kun je misschien deze dingen uitproberen? Een druppeltje jodium schijnt ook wonderen te doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een schokjesapparaat is een echte aanrader. Ze zijn te koop voor 10 euro en ze doen 2 á 3 jaar mee. Na 10 seconden is de jeuk verdwenen, en deze komt niet meer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zalf genaamd Nestosyl, tegen ontstekeningen en jeuk, werkt bij mij prima. Bij elke drogisterij te koop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Met rust laten. Niet krabben. NIET een kruisje met je nagel erin zetten. Dat lijkt even te helpen, maar maakt het alleen maar erger.
2. Als het niet al te erg jeukt kun je wat azijn erop doen.
3. Als het erg jeukt en dik wordt kun je een zalf met antihistamine gebruiken. Azaron bv.
4. De plekken heel koud maken (met ijsklontje er zachtjes over wrijven) of juist het hele gebied onder de hete douche houden (zo warm als je kunt verdragen). Op beide manieren voel je de jeuk minder.
4. Een paardenmiddel (werkt geweldig) is hydrocortison. Het is een middel tegen eczeem. Het stilt de jeuk, de neiging tot krabben neemt af. Heel klein beetje gebruiken.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
laatste punt moet 5 zijn natuurlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image