Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een trillende buik na zware buikspieroefeningen, kan dat kwaad?

Hallo,

na een lange tijd ben ik terug begonnen met sporten (bodybuilding), ik ben net thuis van het sporten en heb zo'n anderhalve uur gesport, op het einde heb ik zeker 150x crunches gedaan (buikspieroefening) en ongeveer 15 minuten gelopen op de band...

Ik ben net terug thuis en zit voor de PC en heb een trillende buik, dit heb ik nog nooit eerder voorgehad en vroeg mij af of dit normaal is en/of ik mij zorgen moet maken hierover?

Weet iemand wat dit is en hoe dit komt?

Ik hoop althans dat dit niet een blijvend probleem wordt :|

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zoveel crunches doen heeft niet zo heel veel zin. Het is effectiever om de oefening wat zwaarder te maken, en dan minder herhalingen.
Ben je ook sneller klaar ;)
Dus bijvoorbeeld crunches met een gewicht, of plank zo lang mogelijk volhouden.
Of een oefening uitvoeren waarbij je meerdere spiergroepen ineens traint, is ook effectiever dan een geisoleerde spiergroep trainen.
Burpees bijvoorbeeld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Trillen kan niet zo heel veel kwaad. Het wil gewoon zeggen dat je spieren hard getraind hebben en nu moe zijn.
Let wel op of het niet te vaak gebeurt, of aan het begin van je training. Dan kan het betekenen dat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt (te weinig eiwitten vaak).

Toegevoegd na 2 minuten:
Lees ook dit eens: http://fitvillains.tumblr.com/post/38805667685/hi-chichi-love-your-blog-will-you-talk-a-little-bit

Je kunt het beste na het sporten iets als banaan, spinazie of andere calciumbron eten.
Waarschijnlijk heb je morgen spierpijn. Neem in elk geval even rust van buikspieroefeningen (in elk geval 1 dag).
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
banaan en spinazie zijn toch geen bronnen van calcium Ritsuka? :)))
Ritsuka
11 jaar geleden
Maar wel van kalium, die ook genoemd staat in de link.
Ik wist even niet meer wat potassium was :p

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding