Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je het gewichtsverlies van verschillende mensen vergelijken?

Ik doe een weddenschap met 4 andere collega's om zoveel mogelijk gewicht af te vallen op 6 maanden tijd. We hebben wel allemaal een andere lengte (van 1.87m tot 1.68) en een ander begingewicht (van 64 kg tot 111 kg).
Hoe kunnen we berekenen wie na 6 maanden 'het beste' heeft afgevallen zodat we een eerlijke winnaar kunnen aanduiden. Ik heb al geprobeerd met % van het gewicht, verschil van BMI maar ik vind geen 'eerlijke' manier. Om het concreter te maken geef ik hier de lengte, gewicht en leeftijd van de deelnemers.
(lengte - gewicht - leeftijd)
1,85 - 98 - 40
1,87 - 111 - 27
1,83 - 86 - 26
1,68 - 64 - 48
1,74 - 82 - 42

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
773

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In procenten? Lijkt me het meest eerlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
O, ik lees dat je dat zelf ook al bedacht had.
Ik weet niet waarom je dat geen eerlijke manier vindt.
Lijkt mij wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een weegschaal...

Wie de meeste grammen afgevallen is, is de winnaar van het grootste afval-gewicht...

Zet dat uit in procenten en dan heb je de afvaller met het hoogste percentage afvalgewicht...

Meet vooraf BMI en achteraf BMI en je hebt een winnaar grootste BMI verbeteraar...

En ga net zolang door tot je iedereen die meedoet tot een winnaar in een of andere categorie kunt uitroepen, want iedereen die meedoet wint...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewicht is niet betrouwbaar. Als je goed sport, krijg je meer spiermassa, wat zwaarder is dan vet. Waardoor je dus zwaarder kan zijn, terwijl je wel veel vet kwijt bent geraakt.
Buiken meten is dan beter, aangezien dat vooral vet is en weinig spier. Maar ik weet niet of het bij verschillende mensen op verschillende manieren gaat, dat de een meer kwijt raakt bij de buik, de ander bij de heupen of billen ofzo.
En of dat misschien ook verschilt bij vrouwen vs mannen.
Maar ik zou dus eerder gaan meten dan wegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de persoon die 64 kilo weegt (waarom wil die eigenlijk afvallen?) zal nooit zoveel kunnen afvallen als de persoon van 111 kilo dat kan.

het lijkt mij eerlijk als voor allemaal een streefgewicht aangegeven wordt. zo kan je dus zien hoeveel kilo's iedereen moet afvallen individueel. degene die het meeste percentage van dat gewicht kwijt is, heeft gewonnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding