Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij advies geven over het kopen van een rollator?

Voor mijn moeder van 88 ben ik op zoek naar een rollator. Ze is nog goed ter been, maar was afgelopen week toen er sneeuw lag en het misschien glad was toch angstig om te vallen. Het leek ons een goed idee om een rollator voor haar te kopen zodat ze iets meer stabiel is. Punt is echter dat ik geen flauw idee heb waar ik op moet letten, 2 of 4 wielen etc. Is er iemand die in de zorg werkt die ervaring heeft met rollators en mij advies kan geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik ben taxichauffeur in het zorgvervoer dus ik krijg dagelijks met rollators te maken.

Het ligt er een beetje aan wat je moeder zelf wil. Er is veel verschil in gewicht, 'bagageruimte' zit oppervlakte etc. Vooral in gewicht zit bij een rollator veel verschil de 1 is 12 kilo en de ander maar 7. Daarnaast is denk ik prijs ook belangrijk, de goedkoopste versie is ook de meest voorkomende (stevig stalen frame), absoluut niks mis mee. Duurdere exemplaren zijn vaak van kunststof en daarmee misschien ook kwetsbaarder.

Kijk eens op de website in mijn bron. Hier staan alle mogelijk keuzes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste advies is te krijgen bij een zorgwinkel. Ga daar met je moeder naartoe, zodat ze de verschillende types kan uitproberen. En daar kan men je ook vertellen of het echt de beste oplossing is voor je moeder
anneliez
12 jaar geleden
Je kunt een rollator aanvragen bij de zorgverzekeraar met een brief van de huisarts, als je dit hulpmiddel langer dan 6 maanden nodig hebt. Korte tijd lenen is gratis bij de thuiszorg.
Let vooral op stabiliteit en remmen en laat je altijd goed voorlichten bij aankoop (Bijvoorbeeld: Hoe ga je een stoep af? ).
Zie bron voor meer info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing