Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriendin is 1.5 week geleden geopereerd en onder volledige narcose geweest van 2 uren. Mag zij al autorijden?

Ze is geopereerd aan 1 van haar borsten. (flinke knobbel weggehaald). Ze mag 14 dagen niet werken. Ze heeft vergeten te vragen hoe lang zij geen auto mag rijden. Ze wil graag even naar haar moeder 10km verderop. Haar moeder kan niet naar haar komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom rij jij haar niet daarheen ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet van toepassing. Ik woon 180km verderop.... ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet -van de verzekering! Ze gaan er vanuit dat de narcose pas na twee weken volledig uit je lichaam verdwenen is, en als je een ongeluk krijgt binnen die tijd, dan wordt er niets vergoed. En zeker met dit weer is de kans daarop een stuk groter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een arts kan deze vraag uiteraard het beste beantwoorden.

Belangrijk is dat er geen druk op de wond komt, zodat deze goed kan genezen.

Met auto rijden komt er druk / spanning op de wond te staan. Zelf zou ik er nog een paar dagen mee wachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De arts is maandag pas weer bereikbaar. Er is niets ergs hoor, ze wilde na 1.5 week gewoon even langs. Ze voelt zich prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook een operatie aan een borst gehad. Vrij snel weer van alles gaan doen, met als resultaat een lelijk litteken :-(.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow echt? Ik heb haar na deze tips al geadvisserd even te wachten. Maar wat zij doet moet ze zelf weten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik heb mn lesje geleerd ermee... Met autorijden is het risico dat je uit moet wijken altijd aanwezig, zeker met dit weer. Wanneer je uitwijkt doe je dit niet alleen met je armen, maar met je hele bovenlijf. Zonde als de wond niet netjes geneest.
Ik heb 5 maanden geleden een gynaecomastie operatie gehad (mannelijk borstweefsel weghalen) en ze hebben in totaal 1,5 kilo weggehaald. Ik mocht daarna 6 weken niet autorijden of fietsen van de desbetreffende chirurg. Dus lijkt mij snel dat ze nu al mag. Ik had een narcose van 2,5 uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image